The Guardian ogłosił koniec społecznościowego eksperymentu. Od poniedziałku wycofuje swą aplikację na Facebooku, choć nazywa ją „inspirującym doświadczeniem”. Skąd więc taka decyzja?
We wrześniu ubiegłego roku The Guardian wprowadził specjalną facebookową aplikację wykorzystującą mechanizm Open Graph. Nazywana „eksperymentalną”, aplikacja pozwalała użytkownikom serwisu społecznościowego odkrywać treści redakcji poprzez aktywność ich znajomych. Czytanie artykułów odbywało się wewnątrz aplikacji, czyli na Facebooku, a nie na stronie guardian.co.uk.
Chcieliśmy sprawdzić czy czytelnicy będą zaangażowani w nasze treści w inny sposób. Nie prowadziliśmy dodatkowych działań redakcyjnych w żadnym aspekcie aplikacji, doświadczenie było więc całkowicie społecznościowe – przekonuje wydawca.
Aplikacja miała generować bardzo duży ruch. Ponad 12 mln użytkowników Facebooka dokonało jej autoryzacji, a w najlepszym okresie (kwiecień tego roku) miała 6 mln aktywnych użytkowników. Pozwoliło to dokonać ciekawych analiz społecznościowego odkrywania treści, dodaje firma.
W związku z implementacją możliwości logowania facebookowym kontem na guardian.co.uk, wydawca postanowił skupić się na tworzeniu elementów społecznościowych na swej głównej stronie internetowej. Od najbliższego poniedziałku, 17 grudnia, linki na Facebooku kierujące do tekstów Guardiana przenosić będą nie do aplikacji, ale na stronę internetową gazety.
Obok implementacji społecznościowych elementów na guardian.co.uk, wydawca ma też inne powody rezygnacji z aplikacji. Chodzi przede wszystkim o to by oddać w ręce użytkownika kontrolę nad tym, czym dzieli się ze swoimi znajomymi.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.