IAB Europe ogłosiło wyniki najnowszych badań Mediascope Europe. Badania przeprowadzone wśród mieszkańców 28 europejskich krajów pokazują, że 65 proc. Europejczyków korzysta z internetu, który stał się kluczowym medium w promocji firm i produktów.
Badania Mediascope uwzględniają obecność europejskich użytkowników internetu w czterech możliwych sposobach połączenia: komupter, telefon, tablet, konsola do gier. Badanie wykazuje również stopień przyswajania treści poprzez podstawowe media: internet, radio, telewizję oraz gazety i czasopisma.
Oto podstawowe wnioski z badań:
- 426,9 mln Europejczyków korzysta z internetu (65 proc.) spędzając w nim 14,8 godziny każdego tygodnia;
- 37 proc. Europejczyków łączy się z internetem za pomocą więcej niż jednego urządzenia;
- Europejczycy korzystają z internetu i telewizji jednocześnie w celu pozyskania większej ilości informacji;
- internet stał się kluczowym elementem przy promowaniu firm i produktów, gdyż 40 proc. respondentów uważa aktywność marki w internecie za istotną;
- 96 proc, internautów przeszukuję sieć w celu zakupienia towaru, a 87 proc. korzysta z usług sklepów internetowych.
Poniżej przedstawiamy tabele zawierające dane statystyczne dotyczące użytkowania internetu w poszczególnych regionach Europy oraz zdobywania informacji poprzez media w różnych przedziałach wiekowych:
Region | % osób, które łączyły się z internetem za pomocą komputera | % osób, które łączyły się z internetem za pomocą telefonu komórkowego |
średnia europejska | 64% | 21% |
Europa Zachodnia | 79% | 31% |
Europa Północna | 86% | 36% |
Europa Południowa | 59% | 19% |
Europa Centralna i Wschodnia | 53% | 14% |
Przedział ze względu na wiek i płeć | % osób oglądających telewizję przez internet | % osób czytających gazety i czasopisma przez internet | % osób słuchających radia przez internet |
16-24 | 83% | 89% | 81% |
25-34 | 70% | 92% | 67% |
35-44 | 81% | 93% | 78% |
45-54 | 70% | 93% | 60% |
55+ | 67% | 90% | 57% |
Mężczyźni | 93% | 73% | 68% |
Kobiety | 89% | 74% | 66% |
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.