100 tys. powiedziało NIE droższemu Internetowi w Polsce

Opublikowano: 27 listopada 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Zakończyła się akcja “Nie dla droższego Internetu w Polsce”, zorganizowana przez portal finansowy Money.pl wraz ze 150 partnerami – portalami, serwisami, witrynami, firmami oraz instytucjami działającymi w polskiej sieci. Współorganizatorem protestu było Allegro.pl, partnerem wspierającym IAB Polska. Akcja została zorganizowana w celu wyrażenia sprzeciwu społeczności internetowej w związku z planami Ministerstwa Finansów dotyczącymi wprowadzenia wyższej – 22% – stawki podatku …

Sylwester Kozak100 tys. powiedziało NIE droższemu Internetowi w Polsce

Nowe władze IAB

Opublikowano: 5 listopada 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

29 października 2003 Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków polskiego stowarzyszenia Interactive Advertising Bureau, jedynej na świecie organizacji zrzeszającej podmioty i osoby branży internetowej, wybrało nowy Zarząd. Prezesem Zarządu został Olgierd Cygan (digital One). Zmiana Zarządu jest związana z rozszerzeniem zakresu działania organizacji. Nowy statut określa dużo szersze spektrum aktywności Stowarzyszenia. W związku z intensyfikacją działań IAB Polska konieczne stało się dostosowanie …

Sylwester KozakNowe władze IAB

IAB Polska – teraz Interactive

Opublikowano: 25 września 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Walne Zgromadzenie Członków Stowarzyszenia Internet Advertising Bureau Polska zadecydowało o zmianie statutu i nazwy stowarzyszenia oraz zdynamizowaniu działań popularyzujących interaktywne kanały komunikacji. Powołano też nową Radę Naczelną. 20 września br. Walne Zgromadzenie Członków Stowarzyszenia IAB Polska zadecydowało, że dotychczasowa nazwa “Internet Advertising Bureau Polska” zostanie zmieniona po formalnej rejestracji nowego statutu na “Interactive Advertising Bureau Polska”. “Zmiana ta jest wynikiem …

Sylwester KozakIAB Polska – teraz Interactive

Zalecenia IAB dla wyszukiwarek

Opublikowano: 27 sierpnia 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Jedną z najbardziej kontrowersyjnych form reklamy jest pozycjonowanie wyników w wyszukiwarkach- użytkownik często napotyka na reklamy nie zdając sobie z tego sprawy. IAB Polska przedstawiła swoje stanowisko odnośnie prezentowania “płatnych” treści w wynikach wyszukiwarek. W dokumencie IAB przytacza przykład Google’a, który to w bardzo wyraźny sposób przedstawia płatne ekspozycje. Główne zalecenie IAB jest dość oczywiste: “Podczas prezentacji wyników działania systemów …

Sylwester KozakZalecenia IAB dla wyszukiwarek

Po pierwsze wyszkolić nauczycieli

Opublikowano: 17 maja 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Wyznaczanie standardów w zakresie edukacji rynku i popularyzacja interaktywnej komunikacji marketingowej to jeden z głównych celów stowarzyszenia IAB Polska na 2002 rok. Taki wniosek płynie z dyskusji prowadzonej podczas I Forum IAB, pierwszego spotkania branży marketingu i reklamy interaktywnej z klientami, które miało miejsce 8 i 9 maja 2002 w Warszawie, a zostało zorganizowane wspólnie przez IAB Polska i BiznesNet.pl. …

Sylwester KozakPo pierwsze wyszkolić nauczycieli

Nowe zalecenia IAB dot. reklam oraz przetargów

Opublikowano: 22 stycznia 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

17 stycznia 2002 roku IAB Polska przyjęło dwie niezwykle ważne dla branży internetowej standardy, dotyczące zaleceń w organizowaniu przetargów interaktywnych (dokument 01) oraz sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej w sieci Internet (dokument 02). Nad projektami obu dokumentów pracowały od kilku miesięcy dwie niezależne Komisje IAB Polska. Pierwsza pod przewodnictwem Leszka Nowaka z agencji Upload, druga pod przewodnictwem Marka Rusieckiego z …

Sylwester KozakNowe zalecenia IAB dot. reklam oraz przetargów