Na polskim rynku debiutuje Kayak – wyszukiwarka turystyczna, dzięki której można porównać oferty i ceny biletów lotniczych, hoteli oraz innych produktów i usług turystycznych. Cel serwisu: „przekonać Polaków, że wyszukiwanie najtańszych biletów i ofert to nie wiedza tajemna, ale prosta czynność wymagająca jednego kliknięcia”. Podczas dzisiejszego (12 września) spotkania prasowego zaprezentowano projekt oraz przedstawiono plany plany rozwoju w naszym kraju.
Kayak powstał w 2004 r. w USA. Założyciele – Steven Hafner i Paul English – podsumowują swój pomysł jednym zdaniem: „Chcieliśmy stworzyć serwis, który będzie przeszukiwał wszystkie inne strony turystyczne”. Użytkownik Kayak wpisuje daty i miejsca, a serwis przeszukuje dla niego jednocześnie strony linii lotniczych i hoteli oraz pośredników, którzy oferują bilety, noclegi i inne usługi. Po wyszukaniu oferty, użytkownik sam decyduje, gdzie dokona rezerwacji, przechodząc bezpośrednio do strony linii lotniczej, hotelu, wypożyczalni samochodów czy agenta online.
W polskiej wersji serwisu Kayak zostały już zintegrowane strony ponad 80 linii lotniczych, a także najpopularniejszych agentów online, takich jak Tripsta.pl, Airtickets24.com, Aero.pl czy Opodo.pl. Polscy użytkownicy Kayak mają do dyspozycji także bazę ofert hotelowych, łączącą w sobie oferty wyszukiwarek takich jak Booking.com
czy HRS.
W większości przypadków użytkownik ma możliwość dokonywania rezerwacji po polsku. Priorytetem jest dla nas udostępnianie ofert partnerów umożliwiających dokonanie rezerwacji w lokalnym języku. Natomiast każdy użytkownik Kayak ma dostęp do pełnej oferty dostawców z całego świata – wystarczy zmienić lokalizację w ustawieniach wyszukiwania, na przykład na USA, aby wyszukiwać oferty lokalnych linii lotniczych czy sieci hotelowych – powiedziała Ewa Orlewska, country manager Kayak w Polsce.
Wejście do Polski Christian Saller, dyrektor zarządzający Kayak na Europę, tłumaczy perspektywami naszego rynku. Nasz kraj ma najwyższy wskaźnik rozwoju e-commerce (23 proc. przy średniej europejskiej 16,1 proc.). Polacy są w sieci i lubią zakupy online – dodał Saller.
Christian Saller, dyrektor zarządzający Kayak na Europę
Serwis Kayak ma lokalne wersje językowe łącznie w osiemnastu krajach, między innymi w Niemczech, Austrii, Danii, Włoszech, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. W 2012 roku, oprócz wersji polskiej powstały także lokalne odsłony w Portugalii, Rosji i Brazylii.
Kayak oferuje nie tylko porównanie cen produktów i usług turystycznych, ale także narzędzia służące do planowania i organizacji podróży. Porównywarka nie tylko zapamiętuje ustawienia wyszukiwania oraz poprzednie rezerwacje użytkownika, lecz także wysyła alerty cenowe dotyczące cen biletów na połączenia, którymi jest on zainteresowany. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jest My Trips, agregująca w jednym miejscu informacje o przelotach, hotelach, wynajmie samochodów, a nawet restauracjach. My Trips łączy te dane w jeden plan podróży, łatwy do wydrukowania i zintegrowania z elektronicznym kalendarzem, również poprzez smartfony. Dla wielbicieli spontanicznych wyjazdów Kayak oferuje narzędzie Explore, dzięki któremu po określeniu dostępnego budżetu oraz ram czasowych podróży, użytkownik otrzymuje interaktywną mapę z cenami biletów do wybranych miejsc na świecie.
Istotną częścią oferty Kayak są darmowe aplikacje mobilne dostępne na iPhone’a, iPada oraz na smartfony z systemem Android, a także na Windows Phone oraz Kindle. Od wprowadzenia aplikacji w 2009 roku, Kayak odnotował ponad 18 mln pobrań.
Firma zatrudnia około 200 pracowników w 18 krajach i posiada pięć biur lokalnych, w tym trzy w Europie (w Londynie, Monachium i Zurychu). 20 lipca Kayak wszedł na amerykańską giełdę.
Przychody firmy w drugim kwartale 2012 roku uplasowały się na poziomie 76,9 mln dolarów (36-proc. wzrost rok do roku), a dochód netto wyniósł 7,3 miliona USD (93-proc. wzrost rok do roku). W tym czasie Kayak obsłużył 304 mln zapytań użytkowników (wzrost o 33 proc.), podczas gdy przez cały 2011 rok odnotowano łącznie 900 mln wyszukiwań. Aplikacje mobilne Kayak pobrano w zeszłym roku siedem mln razy.
Kayak generuje zyski, przekierowując użytkowników na strony partnerów – dostawców ofert, a także poprzez kilka różnych opcji reklamowych dostępnych na stronie. Korzystanie z Kayak jest bezpłatne dla użytkowników.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.