Na polskim rynku wydawniczym ilość pozycji dotyczących domen internetowych nie rozpieszcza. Tym bardziej cieszy wydana właśnie książką dr Macieja Dutko pod wiele mówiącym tytułem „Domeny internetowe”. Jakość gwarantuje wydawnictwo PWN.
Książka wydaje się być rzetelnym wprowadzeniem w świat wirtualnych nieruchomości. Bez technicznego żargonu odpowiada na pytania: czym jest domena internetowa? jak ją zdobyć? czy warto handlować domenami? jakie zagrożenia czekają na domeniarzy etc. Co ważne, nie przypomina pseudo-poradnika z serii „Domena na weekend”.
Całość uzupełniona jest przydatnym FAQ, w którym autor zebrał najbardziej nurtujące pytania, jakie mogą pojawić się u przyszłego domenowego potentata (np. czy adres swistak.pl i świstak.pl to to samo? lub Sprzedałem domenę i chcę ją przekazać nowemu abonentowi. Jak to zrobić?). Znajdziemy tu również adresy internetowe najpopularniejszych registrarów oraz miejsc, w których o domenach można dowiedzieć się jeszcze więcej.
Zapytaliśmy autora o to jaki był cel powstania książki oraz czego czytelnicy w niej… nie znajdą?
Zaczęło się dość przypadkowo: chcąc sprawdzić menu na stronie jednej z pizzerii, wpisałem w przeglądarce z biegu adres „pizza-hut.pl”. Moje zdumienie było wielkie, gdy okazało się, że pod tym adresem nie ma żadnej strony, a domena jest wolna. Właściwy serwis znajdował się pod szyldem „pizzahut.pl”. To mnie zaintrygowało. Niemal odruchowo zarezerwowałem domenę z myślnikiem w środku, lecz dopiero później przyszła refleksja: „No dobrze, ale po co mi ona?”. Wystawiłem więc ją na sprzedaż na Allegro, gdzie została sprzedana… 140 razy drożej, niż za nią zapłaciłem!
Temat domen przyciągnął mnie jak magnes, a wędrówka przez setki stron internetowych, forów, artykułów prasowych i publikacji na temat e-marketingu dały mi sporą wiedzę o tym rynku. Jednocześnie doskwierał mi brak kompleksowej publikacji na temat adresów w Sieci – po kilku latach lektury i eksperymentów z domenami postanowiłem wypełnić te lukę. Tak powstała książka „Domeny internetowe”.
A czego Czytelnik nie znajdzie w tej książce? Na pewno jednej, „złotej” recepty na idealną domenę dla swojej firmy, bo taka recepta po prostu nie istnieje. Dobór dobrej domeny zależy od bardzo wielu czynników, na które trzeba zwrócić uwagę przy wyborze swojego adresu w Sieci. Lektura tej książki na pewno w tym pomoże.
Domeny internetowe
Maciej Dutko
Wydawnictwo Naukowe PWN 2008
Oprawa miękka, s. 152
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.