Książka dla obecnych i przyszłych domeniarzy

Na polskim rynku wydawniczym ilość pozycji dotyczących domen internetowych nie rozpieszcza. Tym bardziej cieszy wydana właśnie książką dr Macieja Dutko pod wiele mówiącym tytułem „Domeny internetowe”. Jakość gwarantuje wydawnictwo PWN.

Książka wydaje się być rzetelnym wprowadzeniem w świat wirtualnych nieruchomości. Bez technicznego żargonu odpowiada na pytania: czym jest domena internetowa? jak ją zdobyć? czy warto handlować domenami? jakie zagrożenia czekają na domeniarzy etc. Co ważne, nie przypomina pseudo-poradnika z serii „Domena na weekend”.

Całość uzupełniona jest przydatnym FAQ, w którym autor zebrał najbardziej nurtujące pytania, jakie mogą pojawić się u przyszłego domenowego potentata (np. czy adres swistak.pl i świstak.pl to to samo? lub Sprzedałem domenę i chcę ją przekazać nowemu abonentowi. Jak to zrobić?). Znajdziemy tu również adresy internetowe najpopularniejszych registrarów oraz miejsc, w których o domenach można dowiedzieć się jeszcze więcej.

Zapytaliśmy autora o to jaki był cel powstania książki oraz czego czytelnicy w niej… nie znajdą?

ksiazka-domeny

Zaczęło się dość przypadkowo: chcąc sprawdzić menu na stronie jednej z pizzerii, wpisałem w przeglądarce z biegu adres „pizza-hut.pl”. Moje zdumienie było wielkie, gdy okazało się, że pod tym adresem nie ma żadnej strony, a domena jest wolna. Właściwy serwis znajdował się pod szyldem „pizzahut.pl”. To mnie zaintrygowało. Niemal odruchowo zarezerwowałem domenę z myślnikiem w środku, lecz dopiero później przyszła refleksja: „No dobrze, ale po co mi ona?”. Wystawiłem więc ją na sprzedaż na Allegro, gdzie została sprzedana… 140 razy drożej, niż za nią zapłaciłem!

Temat domen przyciągnął mnie jak magnes, a wędrówka przez setki stron internetowych, forów, artykułów prasowych i publikacji na temat e-marketingu dały mi sporą wiedzę o tym rynku. Jednocześnie doskwierał mi brak kompleksowej publikacji na temat adresów w Sieci – po kilku latach lektury i eksperymentów z domenami postanowiłem wypełnić te lukę. Tak powstała książka „Domeny internetowe”.

A czego Czytelnik nie znajdzie w tej książce? Na pewno jednej, „złotej” recepty na idealną domenę dla swojej firmy, bo taka recepta po prostu nie istnieje. Dobór dobrej domeny zależy od bardzo wielu czynników, na które trzeba zwrócić uwagę przy wyborze swojego adresu w Sieci. Lektura tej książki na pewno w tym pomoże.

Domeny internetowe
Maciej Dutko
Wydawnictwo Naukowe PWN 2008
Oprawa miękka, s. 152

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top