Ameryka żyje mikroblogami, a Twitter robi zawrotną karierę na całym świecie. Kolejne firmy wchodzą w ten kanał komunikacji. Czy rodzime instytucje finansowe powinny się nim zainteresować? – tak na spotkanie, które odbyło się wczoraj w Sali Notowań GPW zapraszali organizatorzy. Poniżej nasza relacja.
„Mikrobloging w instytucjach finansowych” to warsztaty, które odbyły się w ramach projektu „PoRobocie”. Jego celem jest integracja branży public relations, specjalistów pracujących w korporacjach, firmach, urzędach państwowych i agencjach PR. Organizatorem spotkania był serwis Bankier.pl oraz Forum Komunikacji Finansowej. Partnerem zaś – Fundacja InternetPR.pl.
Celem warsztatów, które cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, że z warszawskiego klubu Level, w którym zwykle odbywają się spotkania „PoRobocie” trzeba je było przenieść do Sali Notowań GPW, była próba znalezienia odpowiedzi na dwa zasadnicze pytania: czym jest mikrobloging oraz, czy instytucje finansowe, takie jak na przykład banki, powinny przyjrzeć mu się bliżej i spróbować wykorzystać jego potencjał?
Na spotkanie w luźnej atmosferze zostali zaproszeni specjaliści od mikroblogowania oraz przedstawiciele firm, które próbują z niego korzystać. Całość prowadził Michał Macierzyński z Bankier.pl i Fundacja InternetPR.pl.
Jako pierwszy wstąpił Sebastian Bykowski, wiceprezes zarządu i dyrektor generalny spółki PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Przedstawił on w kilku zdaniach wizerunek mikroblogowania w „tradycyjnych” mediach. Przypomniał, że pomimo iż najwięcej na świecie pisze się o Twitterze to w 2007 roku istniało aż 111 jego „klonów”.
Jak pokazywał, obecny „szał” na mikrobloging, a zwłaszcza na Twittera bierze się przede wszystkim z zaangażowania celebrytów. Ashton Kutcher, „Shaq” O’Neal, czy Oprah Winfrey to tylko niektórzy ambasadorzy tego rodzaju komunikowania. A co jeśli od niego się odwrócą? Co jeśli uznają, że Twitter nie jest już modny? Błyskawiczny wzrost popularności Twittera może się równie błyskawicznie zakończyć – przekonywał Bykowski.
Dwie kolejne prezentacje miały odpowiadać na pytania: czym w ogóle jest mikrobloging i czy może być dobrym narzędziem w marketingu? Pierwszą przygotował Marcin Jagodziński, współtwórca i szef projektu Blip.pl (najpopularniejszego polskiego serwisu mikroblogowego), drugą – Rafał Agnieszczak, znany internetowy przedsiębiorca, odpowiedzialny między innymi za serwis mikroblogowy Spinacz.pl.
Marcin Jagodziński tłumaczył, że pomimo swojej nazwy, mikrobloging ma niewiele wspólnego z blogami.
Chodzi o to, co jest tu i teraz, a mikroblogowanie to połączenie serwisu społecznościowego, komunikatora internetowego oraz SMS-a – mówił zebranym, przekonując, że chodzi w nim głównie o informowanie swoich przyjaciół na temat tego, czym aktualnie się zajmujemy.
Myśl rozwinął Rafał Agnieszczak (jego prezentację zamieszczamy poniżej) pokazując, że chodzi tu nie tylko o informacje, ale również o rozrywkę i zdobywanie prestiżu (np. poprzez dużą liczę osób śledzących to, co piszemy).
Użytkownik może znaleźć tu odpowiedź na te wszystkie pytania, na które nie potrafi odpowiedzieć Google – mówił Agnieszczak.
Obaj zgodzili się, że warto wykorzystywać mikroblogi, jako efektywne narzędzie komunikacji. Dlaczego? Przede wszystkim ponieważ nasi klienci, obecni i potencjalni, już tu są. I czy to się komuś podoba, czy nie – będą rozmawiali o naszej marce. Aby jednak odnieść sukces, należy rozumieć naturę tej formy komunikowania i „grać według jej reguł”.
Po pierwszej, teoretycznej, części spotkania nastąpiła druga, w której swoim spostrzeżeniami dzielili się praktycy.
O wykorzystaniu Blipa w trudnym temacie produktów strukturyzowanych opowiadał Marcin Krasoń – twórca i redaktor naczelny Structus.pl.
O specyficznej formie komunikacji mikroblogowej, wymagającej przełamania „tradycyjnych” schematów myślenia o kontakcie z klientem, mówił Tomasz Lipiński, kierujący w mBanku wydziałem marketingu internetowego i ecommerce.
Natomiast o wsparciu, jakim okazał się mikrobloging w trudnym dla firmy okresie połączenia z inną, opowiadali Waldemar Leszczyński z Fortis Bank Polska SA i Maciej Makuszewski z Euro RSCG Sensors.
Po zakończeniu części warsztatowej chętni przenieśli się na mniej formalne spotkanie do klubu „Level”, gdzie można było kontynuować temat mikroblogów (nie tylko) w instytucjach finansowych.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.