Wydatki na reklamę online wzrosły w Rosji o 56 proc. i po raz pierwszy w historii były większe niż wydatki na reklamę prasową. Do telewizji wciąż jednak bardzo daleko.
Rosyjskie wydatki na reklamę online stały się większe niż na reklamę prasową choć i tak trzy razy niższe niż wydatki na reklamę telewizyjną, wynika z raportu opublikowanego przez stowarzyszenie AKAR. Rosyjski rynek reklamy internetowej wart był w 2011 roku 41,8 mld rubli (56 proc. więcej niż w 2010 roku). Najwięcej z reklamowego „tortu” przypadło reklamom kontekstowym (63 proc. wszystkich wydatków).
56-proc. wzrost przekazanych na promocję online to poziom, który obserwować można było na bardziej zaawansowanych rynkach kilka lat temu – potem tempo wzrostów znacząco spadało. Rynki wschodzące dopiero odkrywają reklamowy potencjał internetu, przekonują twórcy badania.
W Wielkiej Brytanii wydatki na reklamę online przerosły wydatki na reklamę prasową już w 2010 roku. Analitycy szacują, że w tym roku podoba sytuacja będzie miała miejsce w USA.
Według badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC, rynek reklamy internetowej w pierwszym półroczu 2011 był wart 942 mln zł, o ponad 25 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok temu. Według szacunków domu mediowego MPG, reklama internetowa w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 roki odpowiadała za 16 proc. struktury wydatków reklamowych – przy 19 proc. wydatków w prasie i 49 proc. w telewizji.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.