3 grudnia 1992 r. pojawił się pierwszy SMS. Brytyjski programista firmy Vodafone wysłał do swych współpracowników życzenia o treści „Merry Christmas”. Był to początek komunikacyjnej rewolucji, której dziećmi są serwisy takie jak Twitter.
SMS (od Short Message Service) narodził się jako pomysł na wewnętrzną komunikację firmową. Z czasem stał się jednak synonimem ery mobilnej telefonii. Choć początkowo podchodzono do niego sceptycznie (telekomy przez dłuższy czas zastanawiały się czy oferować usługę swoim klientom), to wybór ludzi był prosty – szybka i treściwa komunikacja, bez konieczności prowadzenia rozmowy na żywo, podbiła serca użytkowników.
Pod koniec lat 90. XX wieku SMS-y stały się jedną z głównych usług telekomunikacyjnych, przedkładanych – zwłaszcza w Europie – nad drogie połączenia głosowe. Choć koszt obsługi jest znikomy (ułamki grosza za tysiąc wiadomości), przez długi czas krótkie wiadomości były stosunkowo drogie (kto pamięta czasy SMS-ów za 80 groszy?), a przez to były dla operatorów maszynką do robienia pieniędzy. Ogromną popularnością cieszyły się także konkursy SMS-owe, telewizyjne głosowania, których pionierem była pierwsza edycja programu „Big Brother”, oraz tzw. usługi premium (np. erotyczne czaty).
Dziś na świecie wysyłanych jest blisko 8 trylionów (sic!) krótkich wiadomości rocznie. Średnia dla osób w wieku 18–25 lat to 133 komunikatów tygodniowo. A w Polsce? W 2003 r. rodacy wysłali ponad 5 mld SMS-ów. W 2006 – 26 mld, a w 2010 – 51 mld. Jesteśmy światowym liderem pod względem wykorzystania tego typu usługi.
Jaka przyszłość czeka krótką wiadomość tekstową? Wydaje się, że potencjał usługi został już całkowicie zagospodarowany. Choć SMS pozostanie ważną i popularną częścią mobilnej komunikacji, coraz częściej jego funkcje spełniają serwisy takiej jak Twitter czy Facebook. To one stają się nowym obliczem tekstowej komunikacji. Na poczciwego SMS coraz częściej patrzeć będziemy przez pryzmat nostalgicznego wspomnienia przełomu wieków.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.