StudentsWatch.pl – nowa jakość badań internetowych

Badania jakościowe i ilościowe są podstawą wielu dziedzin nauki, a także – potężnym narzędziem prowadzenia działalności biznesowej. StudentsWatch.pl próbuje „ugryźć” temat na serio i przekonuje, że wszystkim się to opłaca.

StudentsWatch.pl to interaktywny system badań rynku i opinii, łączący serwis społecznościowy oraz portal biznesowy. Platforma, dzięki pełnej automatyzacji oraz zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych pozwolić ma na podniesienie jakości i efektywności badań oraz na obniżenie kosztów ich realizacji.

Nad projektem pracuje 10 osób: programiści, specjaliści PR, sprzedawcy, grafik, project manager, badacze, analityk. Serwis powstaje we współpracy z firmą Symbiotic Leech. W StudentsWatch.pl zaangażowana jest również sieć koordynatorów i współpracowników oraz praktykanci.

StudentsWatch.pl - nowa jakość badań internetowych 1

StudentsWatch.pl to tak naprawdę dwa projekty w jednym. Pierwsza, społecznościowa część przeznaczona jest dla „zwykłych” użytkowników.

Budujemy społeczność badaczy. Internauci mogą obok wypełniania ankiet dla firm, tworzyć grupy zainteresowań wybraną tematyką – projektować duże projekty badawcze (wspólnie lub pojedynczo) – mówią twórcy projektu.

Zacieramy różnice pomiędzy badaczem a respondentem – odwracamy role: u nas każdy może zostać badaczem opinii. Projekt jest eksperymentem społecznym, proponujemy profesjonalizację realizacji badań przez internautów – dodają.

Udział w badaniach ma dawać nie tylko możliwość wyrażenia własnej opinii. Jak mówią twórcy, „daje realny wpływ na decyzję firm dotyczącą ich produktów, usług czy reklam”. Co więcej, w serwisie zaimplementowano również system punktowy (StudentsPoints). Umożliwia on zbieranie punktów za aktywność oraz wymianę ich na gotówkę, nagrody rzeczowe, doładowania telefonów czy koszulki StudentsWatch.pl.

Oprócz udziału w badaniach użytkownicy mogą proponować własne – na dowolny temat oraz stworzyć własny, niekomercyjny projekt badawczy we współpracy z zespołem StudentsWatch.pl.

Druga część serwisu przeznaczona jest dla biznesu. To tu zainteresowane podmioty mogą zaprojektować ankietę, wybrać grupę docelową oraz analizować dane z wyników prezentowanych na żywo.

Realizujemy projekty ad-hoc na specjalne potrzeby klienta, jak również jesteśmy przygotowani na realizację projektów cyklicznych, tj. badań omnibusowych i syndykatowych. Jako jedni z pierwszych oferujemy naszym klientom możliwość stworzenia własnego panelu użytkowników o specyficznych charakterystykach (np. fanatyków gier komputerowych, amatorów piwa lub sportowych samochodów) – przekonują twórcy serwisu.

Innowacyjna ma być również metodologia (więcej o niej pod tym adresem) oraz zapewnienie pełnej reprezentatywności badań w grupie wiekowej 16-39 l. Respondenci do badań StudentsWatch.pl rekrutują się albo z bazy dostarczonej przez klienta, albo poprzez zaproszenia wysyłane do wylosowanych użytkowników paneli StudentsWatch.pl. Uczestnicy informowani są o parametrach (typie, tematyce, długości, okresie aktywności) badania oraz o planowanym wynagrodzeniu za współpracę (wypełnienie ankiety).

Do prowadzenia profesjonalnych badań przygotowano aplikację 3S System, która nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania (działa w przeglądarce). Podstawowe funkcje kreatora dostępne są za darmo.

Biznesplan StudentsWatch.pl opiera się na usługach dla biznesu, realizacji badań ilościowych CAWI/CAPI oraz „fokusów” on-line. Możliwa jest współpraca z partnerem, który zapewni wsparcie marketingowe czy środki na dalszy rozwój.

Chcemy pozostać niezależnym polskim serwisem/agencją badawczą. Chcemy wejść na obce rynki i szerzyć ideę wolnego dostępu do badań (niekomercyjnych) dla wszystkich internautów, szczególnie dla studentów i osób związanych z nauką – mówią nam twórcy projektu.

To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top