Wydaje.pl – wydawanie i zarabianie na ebookach

Za Wydaje.pl stoi obietnica łatwego, ale jednocześnie profesjonalnego przygotowania i wydania publikacji w firmie e-booków. Autorzy mają zachowywać nad procesem wydawniczym pełną kontrolę. Jak jest w rzeczywistości? Zapraszamy do naszej recenzji!

Wydaje.pl jest portalem wydawniczym typu self publishing, w którym użytkownik może wydać swoją publikację w postaci ebooka i zarabiać na jej sprzedaży. Można opublikować dowolną treść – od beletrystyki po prace naukowe, a sam proces może przebiegać zupełnie automatycznie bądź też z pomocą specjalistów serwisu. Dodatkowo portal skupia społeczność aktywną literacko i czytelniczo.

Wydaje.pl - wydawanie i zarabianie na ebookach 1Twórcami serwisu są Ahsan Ridha Hassan, Tomasz Kacała i Artur Rak. Pomysł na projekt narodził się z potrzeby. Autorzy chcieli zapełnić lukę; jak przekonują, w Polsce nie było do tej pory miejsca, w którym autorzy obok współpracy z dużymi wydawnictwami mogliby zaprezentować swoje książki w wersji elektronicznej.

Wydaje.pl wystartował 1 stycznia br. Obecnie ma kilkudziesięciu użytkowników. Twórcy planują w pierwszym kwartale osiągnąć poziom 600 użytkowników i ok. 2000 wejść dziennie.

Na tle konkurencji Wydaje.pl wyróżniać ma się tym, że autorzy mają pełny wpływ na wszystko, co jest związane z książką: treść, wygląd, cenę, a nawet promocję swojego utworu.

Wydawać mogą zarówno profesjonalni pisarze, eksperci, twórcy poradników, jak i nikomu nieznani debiutanci. Dzięki szeroko rozbudowanej społeczności autorzy od razu dowiadują się, jak czytelnicy oceniają ich książki i utrzymują z nimi bezpośredni kontakt. Działa to również w drugą stronę – każdy czytelnik może wystawić recenzję lub opinię przeczytanej książce – informują twórcy serwisu.

Wydaje.pl chce również umożliwiać tradycyjnym wydawcom upowszechnienie książki papierowej, dzięki jej cyfryzacji.

Ebooki są tańsze i mobilniejsze, niż książki tradycyjne. Można je pobrać z każdego miejsca na Ziemi o każdej porze dnia i nocy. Są ekologiczne i wygodne, a ich popularność szybko rośnie. Wydaje.pl zachęca ludzi do publikowania swojej twórczości, a ebooki, dzięki mobilności i dostępności, mogą śmiało konkurować z innymi formami przekazu, takimi jak kino czy telewizja – przekonują twórcy projektu.

Ważnym elementem Wydaje.pl ma być także społeczność pisarzy i czytelników. Mają odbywać się tu dyskusje na temat książek; przekazywane mają być także informacje o literackich wydarzeniach. Rozmowy ułatwiać mają tematyczne Grupy, a warstwę informacyjną wspomagać ma dział Wydarzenia.

Wydaje.pl zarabiać ma na sprzedaży elektronicznych publikacji (pobiera 30 lub 40 proc. prowizji) oraz na płatnych usługach związanych z ich wydawaniem i digitalizacją publikacji (oferta skierowana do wydawnictw, instytucji, które zdigitalizować papierowe materiały).

W ramach serwisu funkcjonuje księgarnia, w której sprzedawane są ebooki wydane za pośrednictwem Wydaje.pl oraz e-książki innych wydawnictw, które traktują Wydaje.pl jak swój kanał dystrybucyjny.

Wśród spodziewanych nowości twórcy wymieniają rozbudowę kanałów dystrybucyjnych – głównie przez stworzenie programu partnerskiego – wprowadzenie formatu ePUB w ciągu najbliższych dwóch miesięcy oraz bazę e-learningową poświęconą kreatywnemu pisaniu.

Wydaje.pl poszukuje również partnerów. Oferta współpracy skierowana jest do portali branżowych, prasy, bibliotek oraz ośrodków kulturalnych.

Nawiążemy także współpracę w ramach dystrybucji dedykowanego e-czytnika dla portalu Wydaje.pl – mówią nam twórcy serwisu.

Prowadzimy obecnie rozmowy z różnymi firmami, nie tylko polskimi, które mogłyby opracować dla nas niedrogi, ale stabilnie działający czytnik. Były połączony z księgarnią Wydaje.pl. Chcielibyśmy by kosztował ok. 300-350 złotych – mówi nam Ahsan Ridha Hassan.

To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top