Za Wydaje.pl stoi obietnica łatwego, ale jednocześnie profesjonalnego przygotowania i wydania publikacji w firmie e-booków. Autorzy mają zachowywać nad procesem wydawniczym pełną kontrolę. Jak jest w rzeczywistości? Zapraszamy do naszej recenzji!
Wydaje.pl jest portalem wydawniczym typu self publishing, w którym użytkownik może wydać swoją publikację w postaci ebooka i zarabiać na jej sprzedaży. Można opublikować dowolną treść – od beletrystyki po prace naukowe, a sam proces może przebiegać zupełnie automatycznie bądź też z pomocą specjalistów serwisu. Dodatkowo portal skupia społeczność aktywną literacko i czytelniczo.
Twórcami serwisu są Ahsan Ridha Hassan, Tomasz Kacała i Artur Rak. Pomysł na projekt narodził się z potrzeby. Autorzy chcieli zapełnić lukę; jak przekonują, w Polsce nie było do tej pory miejsca, w którym autorzy obok współpracy z dużymi wydawnictwami mogliby zaprezentować swoje książki w wersji elektronicznej.
Wydaje.pl wystartował 1 stycznia br. Obecnie ma kilkudziesięciu użytkowników. Twórcy planują w pierwszym kwartale osiągnąć poziom 600 użytkowników i ok. 2000 wejść dziennie.
Na tle konkurencji Wydaje.pl wyróżniać ma się tym, że autorzy mają pełny wpływ na wszystko, co jest związane z książką: treść, wygląd, cenę, a nawet promocję swojego utworu.
Wydawać mogą zarówno profesjonalni pisarze, eksperci, twórcy poradników, jak i nikomu nieznani debiutanci. Dzięki szeroko rozbudowanej społeczności autorzy od razu dowiadują się, jak czytelnicy oceniają ich książki i utrzymują z nimi bezpośredni kontakt. Działa to również w drugą stronę – każdy czytelnik może wystawić recenzję lub opinię przeczytanej książce – informują twórcy serwisu.
Wydaje.pl chce również umożliwiać tradycyjnym wydawcom upowszechnienie książki papierowej, dzięki jej cyfryzacji.
Ebooki są tańsze i mobilniejsze, niż książki tradycyjne. Można je pobrać z każdego miejsca na Ziemi o każdej porze dnia i nocy. Są ekologiczne i wygodne, a ich popularność szybko rośnie. Wydaje.pl zachęca ludzi do publikowania swojej twórczości, a ebooki, dzięki mobilności i dostępności, mogą śmiało konkurować z innymi formami przekazu, takimi jak kino czy telewizja – przekonują twórcy projektu.
Ważnym elementem Wydaje.pl ma być także społeczność pisarzy i czytelników. Mają odbywać się tu dyskusje na temat książek; przekazywane mają być także informacje o literackich wydarzeniach. Rozmowy ułatwiać mają tematyczne Grupy, a warstwę informacyjną wspomagać ma dział Wydarzenia.
Wydaje.pl zarabiać ma na sprzedaży elektronicznych publikacji (pobiera 30 lub 40 proc. prowizji) oraz na płatnych usługach związanych z ich wydawaniem i digitalizacją publikacji (oferta skierowana do wydawnictw, instytucji, które zdigitalizować papierowe materiały).
W ramach serwisu funkcjonuje księgarnia, w której sprzedawane są ebooki wydane za pośrednictwem Wydaje.pl oraz e-książki innych wydawnictw, które traktują Wydaje.pl jak swój kanał dystrybucyjny.
Wśród spodziewanych nowości twórcy wymieniają rozbudowę kanałów dystrybucyjnych – głównie przez stworzenie programu partnerskiego – wprowadzenie formatu ePUB w ciągu najbliższych dwóch miesięcy oraz bazę e-learningową poświęconą kreatywnemu pisaniu.
Wydaje.pl poszukuje również partnerów. Oferta współpracy skierowana jest do portali branżowych, prasy, bibliotek oraz ośrodków kulturalnych.
Nawiążemy także współpracę w ramach dystrybucji dedykowanego e-czytnika dla portalu Wydaje.pl – mówią nam twórcy serwisu.
Prowadzimy obecnie rozmowy z różnymi firmami, nie tylko polskimi, które mogłyby opracować dla nas niedrogi, ale stabilnie działający czytnik. Były połączony z księgarnią Wydaje.pl. Chcielibyśmy by kosztował ok. 300-350 złotych – mówi nam Ahsan Ridha Hassan.
To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.