Dla jednych zakupy w sklepie internetowym to codzienność, dla innych wciąż nowość, która oznacza sporo stresu i niepewności. Co zrobić, aby zachęcić ludzi do zakupów właśnie w naszym sklepie?
Oto 6 pomysłów na zbudowanie zaufania do sklepu internetowego.
Dobre pierwsze wrażenie, czyli wygląd sklepu internetowego
To jest zupełnie tak, jak w życiu: budzący zaufanie wygląd jest najlepszym punktem wyjścia, a właściwie wejścia w nową znajomość. Dobrze wyglądający sklep internetowy o przemyślanie skonstruowanej strukturze, w której klient łatwo się połapie, poprawnymi opisami produktów i przejrzystym, interesującym wyglądzie na pewno prędzej wzbudzi zaufanie niż ten z bałaganem na stronie, nieprzyjazną kolorystyką czy brakami w opisach produktów. Ludzie nie lubią chodzić do sklepów, gdzie ubrania niechlujnie wiszą na wieszakach lub nie można znaleźć potrzebnej rzeczy w gąszczu regałów – daj im komfort zakupów w swoim sklepie internetowym już na wejściu!
Zawsze do usług, czyli informacje kontaktowe
Uwiarygodnieniu działalności sklepu internetowego sprzyja zamieszczenie w widocznym miejscu informacji kontaktowych. Nazwa firmy, jej siedziba, mail czy telefon pozwalają zweryfikować, czy dany sklep internetowy na pewno istnieje i w razie problemów można będzie łatwo skontaktować się z nim albo wcześniej – zasięgnąć porady w zakresie wyboru produktów. Dobrym rozwiązaniem – jeśli masz taką możliwość – może być zainstalowanie na stronie sklepu internetowego czatu, który pozwala na bezpośredni kontakt z konsultantem z wszelkimi pytaniami. Taki funkcjonuje na przykład na stronie www.wyjatkowyprezent.pl, sprzedającej pomysły na ciekawe prezenty. By uzyskać szczegółowe informacje na temat danej oferty, można tam „zaczepić” konsultanta online.
Jak nie z obrazka, czyli prezentacja produktów
Jedną z głównych obaw klientów sklepów internetowych jest to, że produkt, jaki otrzymają, będzie mniej satysfakcjonujący niż zaprezentowany na zdjęciach. By zminimalizować te obawy zainwestuj (czasem jedynie czas) w zabiegi, które pomogą klientowi dobrze poznać oferowane w twoim sklepie produkty. Dobrej jakości zdjęcia, różne ich warianty, możliwość przybliżania, być może wideo – im lepiej przedstawiony produkt „na półce”, tym lepiej się przecież sprzedaje. Przykładem sklepu, który stara się maksymalnie dobrze pokazywać swoje produkty jest sklep z ubraniami www.na-kd.com, gdzie do wielu produktów dołączane są materiały wideo, pokazujące, jak dana część garderoby wygląda na modelce.
Ostrożnie z pieniędzmi, czyli wiarygodne metody płatności
Inną z poważnych obaw klientów sklepów internetowych są kwestie związane z płatnościami. Sklep internetowy, budzący zaufanie, będzie dawał możliwości wyboru metod płatności oraz jednoznacznie informował o tym, że płatność została pomyślnie zrealizowana i klient może spokojnie czekać na swój zakup. Warto korzystać ze znanych, zaufanych metod płatności w swoim sklepie internetowym, by klient miał pewność, że jego pieniądze nie trafią do oszusta.
Co sądzą inni, czyli oceny i komentarze
Sekcja ocen i komentarzy to element, który nie tylko pomaga klientowi w wyborze produktu, ale uwiarygodnia sklep internetowy i budzi do niego zaufanie. Warto zdecydować się na umożliwienie klientom wypowiadania się, także nie zawsze przychylnego, na temat produktów. Tak jest na przykład na www.zalando.pl – klientki zapoznać się mogą zarówno z pozytywnymi, jak i negatywnymi komentarzami na temat produktów, co budzi u nich przekonanie, że sklep jest uczciwy w swojej sprzedaży, a one mogą poznać całe spektrum opinii o jego ofercie.
Daj się poznać, czyli nie lekceważ sekcji „O mnie”
Trudno zaufać komuś, kogo nigdy nie widzieliśmy na oczy. W sklepie internetowym sprzedawca nie może podejść, podać ręki i zaprosić do obejrzenia tego, co ma w ofercie, ale pewnym substytutem tego jest opowiedzenie w zakładce „O mnie” o właścicielu, zespole, jaki pracuje na sukces sklepu wraz z zamieszczeniem zdjęć. Tak jest na przykład w sklepie internetowym www.aniakruk.pl, gdzie właścicielka opowiada o sobie i tym, jak rozwija rodzinny biznes biżuteryjny.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.