Temptonik: Ty śpiewasz, nasz serwis oceni Twój talent [startup]

Dziś przedstawiamy kolejny startup muzyczny. Twórcy Temptonik chcą zachęcić użytkowników do doskonalenia umiejętności muzycznych. Serwis dzięki algorytmom wskaże nasze słabe strony i podpowie jak skorygować błędy.

Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

[pullquote type=”right”]Umożliwiamy miłośnikom śpiewu doskonalenie techniki oraz promocję własnego talentu[/pullquote]Temptonik jest serwisem internetowym umożliwiającym interaktywną naukę śpiewu. Sercem projektu jest aplikacja w technologii Flash, która porównuje wzorcową linię melodyczną z dźwiękami zbieranymi przez mikrofon klienta i w czasie rzeczywistym wykazuje niepożądane odstępstwa. Autorski algorytm oceny śpiewu stanowi obecnie jedno z najbardziej zaawansowanych rozwiązań w swojej dziedzinie. Temptonik to nie tylko mechanizm oceny śpiewu – to także wysokiej jakości akompaniamenty fortepianowe, starannie opracowane nuty, ambitny repertuar i przyjazna społeczność.

temptonik

Skąd pomysł?

Juliusz Stasiewicz, pomysłodawca projektu, od zawsze próbował nauczyć się śpiewać. W tym celu stworzył kilkanaście prototypów oprogramowania wskazującego wysokość dźwięku w czasie rzeczywistym. Opracowanie i udoskonalenie tych algorytmów zajęło mu ponad dwa lata. Konsultacje merytoryczne zapewniała Marta Dudek – wiolonczelistka i założycielka orkiestry WUM, a prywatnie małżonka Juliusza. Ponieważ wynik ich prac okazał się bardzo trudny do odtworzenia, obydwoje uznali że stanowi on dobry materiał do komercjalizacji.

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?

Projekt współtworzyło kilkanaście osób. Wśród osób które wykazały się największym poświęceniem i osobistym zaangażowaniem należy wymienić:
– Juliusza Stasiewicza – pomysłodawcę, autora prototypu, właściciela przedsiębiorstwa;
– Martę Dudek – koordynatorkę wszystkich etapów powstawania materiałów muzycznych;
– Marka Franciszkiewicza – kierownika niewielkiego zespołu programistów, pomysłodawcę wielu kluczowych funkcjonalności.

Większość rozwiązań staramy się tworzyć własnym sumptem, aby zatrzymać know-how. Zewnętrzni wykonawcy zrealizowali jedynie frontend naszego serwisu oraz spisują nuty do naszych aranżacji piosenek.

Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?

[pullquote type=”right”]Z Temptonik korzystają dzieci, młodzież, dorośli i emeryci, w tym zarówno amatorzy jak i kilku zawodowo koncertujących profesjonalistów[/pullquote]Temptonik wychodzi naprzeciw każdemu kto zadaje sobie sobie pytanie „czy ładnie śpiewam?” lub „co zrobić by śpiewać ładniej?”. Dzięki obiektywnej i anonimowej ocenie oraz przyjaznemu środowisku, umożliwiamy miłośnikom śpiewu doskonalenie techniki oraz promocję własnego talentu. Dzięki materiałom dydaktycznym oraz powszechnemu stosowaniu zapisu nutowego oferujemy także dość przyjazny sposób na poznanie teorii muzyki. Temptonik jest również próbą odpowiedzi na panujący w internecie niedostatek materiałów muzycznych (nut, podkładów, poradników) o wysokiej jakości. Wszystkie materiały opracowaliśmy sami i publikujemy je legalnie dzięki umowom z organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

Istnieje kilka rozwiązań, które posiadają kilka cech wspólnych z Temptonik. Wszystkie znane nam konkurencyjne systemy posługują się reprezentacją muzyki typu piano roll, oferując niskich lotów rozrywkę pokroju Guitar Hero. Ich algorytmy oceny śpiewu są bardzo mało skuteczne, a repertuary oparte głównie o amerykańską muzykę pop. Słaby warsztat konkurencja stara się nadrabiać atrakcyjną oprawą wizualną. Nasza największa bariera? To chyba… czas. Czas który musi upłynąć zanim odbiorcy konkurencyjnych rozwiązań dostrzegą naszą jakość.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Temptonik zarabia na doładowaniach kont użytkowników. Doładowania mogą zostać przeznaczone na odblokowanie piosenek premium i lekcji oraz na zakup nut lub podkładów muzycznych. Dużą część piosenek (obecnie wszystkie) można zaśpiewać za darmo. Umożliwiamy także odpłatne wyróżnianie profili artystów i zespołów. Oferujemy również powierzchnię reklamową, która jest naturalnie targetowana na bardzo specyficzną grupę odbiorców: wokalistów i akompaniatorów z różnych krajów świata.
Temptonik jest dla każdego. Korzystają z niego dzieci, młodzież, dorośli i emeryci, w tym zarówno amatorzy jak i kilku zawodowo koncertujących profesjonalistów. Jedni widzą w nim zabawę i grę towarzyską, a inni – narzędzie do regularnych ćwiczeń. Instrumentaliści pobierają z naszego serwisu nuty do piosenek, a wokaliści – podkłady muzyczne. Niektórzy użytkownicy jedynie przesłuchują i komentują cudze wykonania, doceniając walor społecznościowy naszego serwisu.

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku?

Skupiamy się na rozbudowie repertuaru oraz pozostałych treści. Ponadto przygotowujemy wydanie aplikacji mobilnych świadczących funkcjonalności serwisu.

Jakie są Wasze plany rozwojowe?

W szerszej perspektywie chcielibyśmy wypromować Temptonik jako narzędzie do organizacji precastingów i internetowych konkursów typu talent-show. Rozważamy także produkcję desktopowego oprogramowania do analizy i edycji ścieżek wokalnych.
Silnik Temptonik mógłby również zostać wykorzystany w dynamicznym generowaniu muzyki, w którym podkład dostosowuje się do improwizacji solisty.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top