Trendy w projektowaniu opakowań w 2019 roku

Opakowanie to bardzo ważny element w całym procesie doświadczenia zakupowego klienta. Już dawno przestało wyłącznie chronić produkt – dziś opakowanie powinno także przyciągać wzrok i komunikować najważniejsze cechy marki. Jakie trendy w zakresie opakowań i brandingu będą królować w branży w 2019 roku?

Trendy w projektowaniu opakowań w 2019 roku 1

Jak Cię widzą – tak Cię kupują!

Klienci zwracają coraz większą uwagę na to, w jaki sposób opakowany został produkt. Pudełko czy opakowanie to pierwsze, z czym klient ma kontakt, gdy bierze produkt do ręki – wszyscy wiemy, jak ważne jest pierwsze wrażenie! Nawet najzwyklejsze, tekturowe pudełko możemy z łatwością odmienić za pomocą naklejek, taśm pakowych czy ozdobnych papierów i bibułek.

Po pierwsze – personalizacja!

W wielu branżach to właśnie dostosowanie produktu do indywidualnych wymagań klienta będzie kluczowym wyzwaniem na nadchodzące miesiące. Nie jesteśmy w stanie stworzyć osobnego pudełka czy opakowania dla każdego zamówienia – możemy jednak w zależności od produktu czy sytuacji ozdabiać je dedykowanymi naklejkami. Druk naklejek to rozwiązanie zdecydowanie tańsze i dające większą elastyczność niż nadruki nanoszone bezpośrednio na karton czy plastik.

W zgodzie ze środowiskiem

Ekologia to już nie tylko trend, ale zmiana w świadomości konsumenckiej. Widzą to także producenci, uwzględniając w strategiach promocyjnych specjalne miejsce na działania z zakresu ochrony środowiska.

Pudełka wykonane z powlekanych, barwionych tektur są trudniejsze w procesie recyklingu. Nalepki to bardziej przyjazne środowisku rozwiązanie – przed poddaniem opakowania obróbce można z łatwością je usunąć. W wielu branżach minimalistyczne opakowanie z szarej tektury ozdobione dedykowaną etykietką sprawdzi się lepiej niż jaskrawe, bogato zdobione i mało ekologiczne pudełko.

DIY – pozwól klientom na kreatywność

Jednym ze sposobów na wyróżnienie się na rynku i zbudowanie więzi z klientem jest zaangażowanie go w proces projektowania produktu.

Naklejki możesz wrzucić do środka opakowania – jako dodatkowy gadżet i prezent dla klienta. Charakterystyczne i spójne z duchem marki nadruki czy hasła mogą nie tylko ozdobić laptopy, czy lodówki Twoich odbiorców, ale także sam produkt. Taka strategia świetnie sprawdziła się w przypadku kosmetycznej marki Glossier, która w ręce swoich klientek oddaje zestaw naklejek do samodzielnego ozdobienia kosmetyku. Kreatywne rozwiązania to także większa szansa na to, że klienci będą chcieli podzielić się zdjęciami Twojego produktu w mediach społecznościowych, dzięki czemu zyskasz dodatkową i zupełnie bezpłatną reklamę.

Współpraca z profesjonalną firmą zajmującą się drukiem naklejek pozwoli Ci znaleźć rozwiązanie idealne dla Twojego biznesu i spójne z wizerunkiem Twojej firmy.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top