Opakowanie to bardzo ważny element w całym procesie doświadczenia zakupowego klienta. Już dawno przestało wyłącznie chronić produkt – dziś opakowanie powinno także przyciągać wzrok i komunikować najważniejsze cechy marki. Jakie trendy w zakresie opakowań i brandingu będą królować w branży w 2019 roku?

Jak Cię widzą – tak Cię kupują!
Klienci zwracają coraz większą uwagę na to, w jaki sposób opakowany został produkt. Pudełko czy opakowanie to pierwsze, z czym klient ma kontakt, gdy bierze produkt do ręki – wszyscy wiemy, jak ważne jest pierwsze wrażenie! Nawet najzwyklejsze, tekturowe pudełko możemy z łatwością odmienić za pomocą naklejek, taśm pakowych czy ozdobnych papierów i bibułek.
Po pierwsze – personalizacja!
W wielu branżach to właśnie dostosowanie produktu do indywidualnych wymagań klienta będzie kluczowym wyzwaniem na nadchodzące miesiące. Nie jesteśmy w stanie stworzyć osobnego pudełka czy opakowania dla każdego zamówienia – możemy jednak w zależności od produktu czy sytuacji ozdabiać je dedykowanymi naklejkami. Druk naklejek to rozwiązanie zdecydowanie tańsze i dające większą elastyczność niż nadruki nanoszone bezpośrednio na karton czy plastik.
W zgodzie ze środowiskiem
Ekologia to już nie tylko trend, ale zmiana w świadomości konsumenckiej. Widzą to także producenci, uwzględniając w strategiach promocyjnych specjalne miejsce na działania z zakresu ochrony środowiska.
Pudełka wykonane z powlekanych, barwionych tektur są trudniejsze w procesie recyklingu. Nalepki to bardziej przyjazne środowisku rozwiązanie – przed poddaniem opakowania obróbce można z łatwością je usunąć. W wielu branżach minimalistyczne opakowanie z szarej tektury ozdobione dedykowaną etykietką sprawdzi się lepiej niż jaskrawe, bogato zdobione i mało ekologiczne pudełko.
DIY – pozwól klientom na kreatywność
Jednym ze sposobów na wyróżnienie się na rynku i zbudowanie więzi z klientem jest zaangażowanie go w proces projektowania produktu.
Naklejki możesz wrzucić do środka opakowania – jako dodatkowy gadżet i prezent dla klienta. Charakterystyczne i spójne z duchem marki nadruki czy hasła mogą nie tylko ozdobić laptopy, czy lodówki Twoich odbiorców, ale także sam produkt. Taka strategia świetnie sprawdziła się w przypadku kosmetycznej marki Glossier, która w ręce swoich klientek oddaje zestaw naklejek do samodzielnego ozdobienia kosmetyku. Kreatywne rozwiązania to także większa szansa na to, że klienci będą chcieli podzielić się zdjęciami Twojego produktu w mediach społecznościowych, dzięki czemu zyskasz dodatkową i zupełnie bezpłatną reklamę.
Współpraca z profesjonalną firmą zajmującą się drukiem naklejek pozwoli Ci znaleźć rozwiązanie idealne dla Twojego biznesu i spójne z wizerunkiem Twojej firmy.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.