Twitter pozwala kupować produkty za pomocą tagów

Opublikowano: 12 lutego 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Twitter i American Express podpisały porozumienie, które pozwoli użytkownikom kupować produkty bezpośrednio w serwisie mikroblogowym.

American ExpressWłaściciele kart American Express, którzy połączą numer karty z kontem na Twitterze, będą mogli kupować produkty za pomocą specjalnych tagów. Tworząc tweet o treści #BuyAmexGiftCard25 otrzymają kartę podarunkową o wartości 25 dolarów, w promocyjnej cenie 15 dolarów. Zniżek będzie więcej: dotyczą one m.in. tabletów Kindle Fire HD (50 dolarów zniżki), kontrolera do konsoli Xbox (10 dolarów mniej) czy konsoli Xbox.

Po wysłaniu tweetu z tagiem użytkownik otrzyma prośbę o potwierdzenie wysłaną z konta @AmexSync. W ciągu 15 minut będzie musiał potwierdzić zakup specjalnym tagiem. Po takim procesie finalizującym zakup, wybrany towar zostanie wysłany na adres kupującego w ciągu dwóch dni, za darmo.

Umowa może być zapowiedzą większej aktywności Twittera w obszarze e-handlu. Wczoraj pisaliśmy o podwyżce cen reklamy, ale jak widać firma woli dywersyfikować swoje źródła dochodów.

Finansowe szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione.

Dawid ZarazińskiTwitter pozwala kupować produkty za pomocą tagów

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.