Ubierz w logo swoją firmę

Jak sprawić, by organizacja była zauważalna na rynku? Co to jest identyfikacja wizualna firmy? Czy i jakie znaczenie ma dobór barw do charakteru organizacji? Jak logo wpływa na e-wizerunek firmy? 

Neo Fusion logoWedług słownika pojęć reklamowych, identyfikacja wizualna firmy (ang. corporate identity, CI) to zbiór wszystkich działań, wartości oraz symboli mających na celu wykreowanie wyraźnej, niepowtarzalnej tożsamości organizacji, marki lub produktu na tle konkurencji. Identyfikacja wizualna nie jest procesem skończonym. Wizerunek firmy należy wykreować, rozwijać i periodycznie odświeżać, zgodnie z obowiązującymi trendami i kierunkami zmian. Identyfikacja graficzna rozpoczyna się od określenia nazewnictwa i stworzenia unikatowego znaku graficznego (logo) przez właściwy dobór kolorystyki i czcionek, a następnie na przygotowaniu strony internetowej oraz innych narzędzi i materiałów wspomagających promocję organizacji.

Po ustaleniu nazewnictwa, kolejnym istotnym krokiem jest zaprojektowanie logo firmy. Logotyp stanowi graficzną interpretację brzmienia nazwy, w sposób jednoznaczny identyfikując daną działalność. Właściwie zaprojektowany logotyp koncentruje uwagę oglądającego, a następnie wywołuje emocjonalną więź osoby z symbolizowanym podmiotem. W taki sposób następuje kojarzenie danej marki/firmy za pomocą formy graficznej.

Jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie jest niewątpliwie Apple. Steve Jobs był przekonany, że prostota obsługi sprzętu oraz właściwy design staną się głównymi wyznacznikami sukcesu komputerów osobistych. Apple swój wizerunek graficzny oparł na odpowiednio dobranych kolorach – srebrnym, czarnym, białym oraz szarym. Właściwy dobór kolorystyki odgrywa ważną rolę w przedstawieniu charakteru organizacji, jej celów, misji i wartości. Kolory mają wpływ na stan emocjonalny, poziom koncentracji i łatwość przyswajania informacji. W przypadku marki Apple barwa srebrna zdecydowanie dominuje w identyfikacji wizualnej. Kolor ten symbolizuje prestiż, dobry gust oraz bogactwo i silnie kojarzony jest z innowacyjną technologią. Barwa ta idealnie wpasowała się w tożsamość marki, której wyróżnikami od samego początku były nowoczesność oraz wyrafinowane podejście do designu.

W ostatnim czasie umacnia się trend wykorzystywania barw podstawowych do identyfikacji wizualnej firm. Przykład stanowi logo Google, w którym dominują cztery bazowe kolory: niebieski, zielony, czerwony i żółty. Symbolika barw Google’a przedstawia się następująco:

  • niebieski – symbolizuje przyjaźń, stabilność, sukces, niezawodność i bezpieczeństwo; jest to najpopularniejszy kolor wykorzystywany w grafice i designie;
  • zielony – kojarzy się z życiem, harmonią, wolnością i powodzeniem;
  • czerwony – jest najbardziej jaskrawym i widocznym kolorem, często wykorzystywanym w reklamie, by przykuć uwagę odbiorcy; czerwień symbolizuje siłę, działanie i energię;
  • żółty – wykorzystywany w reklamie, by przykuć uwagę; barwa żółta symbolizuje najczęściej radość i mądrość.

Należy pamiętać, że kolor jest pierwszym bodźcem, jaki rejestruje nasz mózg. Dlatego jego analiza i odpowiedni dobór jest niezbędny w procesie kreowania wizerunku. Logo zawsze powinno podkreślać i podsumowywać charakter organizacji oraz wywoływać określone skojarzenia, motywując jednocześnie do pożądanej reakcji.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top