UseLab zbadał użyteczność portalu Telewizji Polskiej

UseLab, firma prowadząca badania użyteczności stron WWW,  zakończył projekt dla Telewizji Polskiej, mający na celu zbadanie użyteczności serwisu TVP.pl. W badaniu, które rozpoczęto w czerwcu br., wzięły udział dwie grupy: użytkownicy portalu oraz grupa osób korzystających z portali konkurencyjnych. Do oceny użyteczności zastosowano metodę obserwacyjną.

Badania przeprowadzone przez UseLab pozwoliły na poznanie ścieżek poruszania się po serwisie TVP.pl, co z kolei pomogło w zidentyfikowaniu miejsc sprawiających użytkownikom problemy (błędy techniczne, trudność w zrozumieniu poleceń lub znalezieniu poszukiwanych informacji), które wymagają udoskonalenia pod względem użyteczności.

„Na podstawie przeprowadzonych obserwacji oraz analizy konkurencji portal TVP.pl wypada dobrze. Badani byli usatysfakcjonowani zawartością treściową serwisu i wyrażali chęć korzystania z niego w przyszłości” – mówi Teresa Bartoszewicz, konsultant użyteczności UseLab.

Szczególny nacisk w tej analizie UseLab położył na zbadanie użyteczności elementów nawigacyjnych serwisu. Przeprowadzono również analizę porównawczą stron konkurencyjnych. W efekcie powstał raport zawierający listę szczegółowych rekomendacji poprawy użyteczności.

„Badanie pozwoliło nam przyjrzeć się funkcjonalności wielu elementów portalu TVP.pl. Wnioski wykorzystamy do poprawienia jego efektywności, będziemy się także starać, by był jeszcze bardziej przyjazny dla użytkowników” – mówi Urszula Włodarska-Sęk, zastępca dyrektora Ośrodka Mediów Interaktywnych TVP.

TVP.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top