Visa przygotowuje się do wprowadzenia na rynek platformy B2B Connect

Opublikowano: 26 listopada 2018. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

W ramach przygotowań do uruchomienia platformy B2B Connect zaplanowanego na pierwszy kwartał 2019 roku, Visa ujawniła nowe szczegóły dotyczące rozwiązania określanego jako cyfrowa tożsamość. Dzięki platformie opartej o technologię rozproszonego rejestru, instytucje finansowe zyskają możliwość przetwarzania transgranicznych płatności business-to-business na całym świecie w sposób łatwy, szybki i bezpieczny.

Wraz z wdrożeniem B2B Connect wyposażymy firmy w nowe narządzie do dokonywania transgranicznych płatności o dużej wartości – jednocześnie usprawniamy niewydolne procesy i znosimy granice geograficzne – powiedział Kevin Phalen, globalny dyrektor Visa Business Solutions w Visa. B2B Connect usprawni płatności na rzecz instytucji finansowych firmom z różnych branż, np.: łańcucha dostaw, handlu, bankowości instytucjonalnej i innych.

Funkcja cyfrowej tożsamości udostępniona w ramach B2B Connect tokenizuje wrażliwe dane biznesowe – na przykład numery kont i informacje dotyczące konta bankowego – poprzez przypisanie im unikalnego identyfikatora, który może zostać wykorzystany dla usprawnienia płatności dokonywanych za pośrednictwem platformy. Funkcja ta oparta jest o odpowiednie zasady i procedury oraz zamienia sposób wymiany informacji w przypadku transgranicznych transakcji business-to-business. W ten sposób zapewnia bezpieczeństwo.

Wraz z B2B Connect udostępnione zostanie rozwiązanie w postaci cyfrowej tożsamości pozwalające znacząco ograniczyć ryzyko oszustw, które może dzisiaj występować w przypadku czeków, automatycznych izb rozliczeniowych oraz przelewów. Jednocześnie pomoże ono firmom spełniać wymogi regulacyjne panujące w ekosystemie finansowym – dodał Phalen.

Nowe partnerstwa

W ramach przygotowań do komercyjnego uruchomienia platformy B2B Connect w przyszłym roku, Visa zawiera nowe partnerstwa z zamiarem wprowadzenia kolejnej funkcjonalności dla tego rozwiązania.

W ramach prac nad platformą B2B Connect Visa integruje swoje główne produkty z Hyperledger Fabric, rozwiązaniem o otwartym kodzie źródłowym rozwijanym przez Linux Foundation. Pozwoli to na ulepszenie procesu poprzez usprawnienie transakcji finansowych w ramach skalowalnej i zamkniętej sieci. Dzięki współpracy Visa i IBM, instytucje finansowe będące ich wspólnymi klientami oraz towarzyszące im ekosystemy będą mogły w sposób maksymalny wykorzystać możliwości sieci.

IBM Blockchain Platform i technologia Hyperledger przynoszą dzisiaj firmom namacalne korzyści a B2B Connect jest jak dotąd jednym z najbardziej przekonujących przykładów tego, jak blockchain może zmieniać płatności – powiedział Jason Kelley, dyrektor generalny w IBM Blockchain Services.

Z Visa współpracuje również Bottomline Technologies, wiodący dostawca technologii finansowych, dzięki którym skomplikowane płatności biznesowe stają się prostsze, inteligentniejsze i bezpieczniejsze. Firma zostanie pierwszym partnerem, który zintegruje swoje rozwiązanie z B2B Connect.

Wraz z integracją, instytucje finansowe obsługiwane przez Bottomline Technologies i uczestniczące w B2B Connect zyskają łatwy dostęp do platformy bez konieczności wdrażania skomplikowanych aktualizacji technologii.

Informacje o Visa B2B Connect

Podstawą każdej transakcji wykonywanej za pośrednictwem B2B Connect są bezpieczeństwo, interoperacyjność oraz odpowiednie zasady i procedury. Za pośrednictwem platformy możliwe będzie przesyłanie transakcji z banku, z którego pochodzi płatność, bezpośrednio do banku beneficjenta. Pozwoli to dokonywać płatności w sposób płynny oraz skróci czasu spędzany na dokonywaniu transgranicznych transakcji korporacyjnych.

Dawid ZarazińskiVisa przygotowuje się do wprowadzenia na rynek platformy B2B Connect

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.