Wakacyjne nowości w porównywarkach cen

Opublikowano: 31 lipca 2007. Kategoria: Bez kategorii. Tagi:

Wakacje w pełni, jednak serwisy porównujące ceny nie odpoczywają. Zarówno Nokaut.pl jak i Skąpiec.pl proponują swoim użytkownikom nowe funkcjonalności.
Koniec lipca to nie tylko okres wakacji i odpoczynku jest to też  tradycyjny czas sklepowych wyprzedaży. Sklepy, sklepiki i duże galerie handlowe prześcigają się w obniżkach i promocjach. W ślad za tradycyjnymi sklepami idą sklepy internetowe, kusząc mniej lub bardziej obniżonymi cenami. A klienci – jak zwykle – pragną robić zakupy płacąc za nie jak najniższą cenę. Dla miłośników e-zakupów poszukujących konkretnych produktów w sieci ogromnym ułatwieniem są dostępne w Internecie porównywarki produktów. Cieszą się one wciąż rosnącym powodzeniem, a konkurując ze sobą starają się dostosować swoje usługi do rosnących wymagań tak internautów jak i współpracujących z nimi sklepów.

Nowe narzędzie przygotowane specjalnie dla tych ostatnich zaproponował właśnie serwis Nokaut.pl. Ma ono pozwolić każdemu klientowi porównywarki zmierzyć skuteczność wydatków na promocję swojego sklepu. Funkcjonalność ułatwi osiągnięcie maksymalnych korzyści z prowadzonej sprzedaży poprzez optymalizację i kontrolę wartości zakupów dokonanych przez użytkowników Nokaut.pl.

Wakacyjne nowości w porównywarkach cen 1

Każdy sklep internetowy po zintegrowaniu się z porównywarką cen Nokaut.pl otrzymuje dostęp do samoobsługowego panelu administracyjnego. Teraz dodatkowo każdy właściciel sklepu współpracującego z Nokaut.pl będzie mógł sprawdzić swoje zyski wynikające z promocji w porównywarce za pomocą specjalnego narzędzia do śledzenia konwersji oraz wartości dokonanych zakupów.
 
– Na rynku istnieje wiele narzędzi mierzących konwersję, jednak nie zawsze ich instalacja i późniejsza obsługa są łatwe – mówi Michał Jaskólski, Dyrektor IT w Nokaut.pl. – Właściciele sklepów, które z nami współpracują sygnalizowali nam już od jakiegoś czasu, że brakuje im nieskomplikowanego, prostego w obsłudze narzędzia, które zapewni im informację na temat rzeczywistych profitów z promocji w naszej porównywarce. Właśnie dlatego postanowiliśmy wprowadzić w naszym serwisie narzędzie, które im to zapewni. Matematycznie konwersję mierzy się w bardzo prosty sposób – zapewnia Michał Jaskólski.

Coraz więcej sklepów internetowych przekonuje się o skuteczności porównywarek cen, Nokaut.pl liczy iż nowa funkcjonalność będzie narzędziem szczególnie użytecznym i cenionym przez współpracujące z serwisem sklepy.

– Zintegrowaliśmy się z Nokaut.pl w maju zeszłego roku. Nie jest to jedyna porównywarka na rynku, ale poziom konwersji, jaką osiągamy dzięki współpracy z Nokaut.pl, utwierdza nas w przekonaniu, iż decyzja o promocji właśnie w tej porównywarce była jak najbardziej trafiona – mówi Dyrektor Marketingu w Empik.com Marek Kulawiak. Opinię taką potwierdza również Internet & PR Manager w Travelplanet.pl Dawid Sadulski: – Systematycznie monitorujemy wskaźnik naszej konwersji ruchu z Nokaut.pl, na jej podstawie śmiało mogę stwierdzić, że nasza współpraca z Nokaut.pl przynosi naprawdę doskonałe efekty.

Serwis porównujący ceny Skąpiec.pl również wprowadził dwie nowe usługi dla swoich użytkowników. Jedną z nich jest możliwość śledzenia dynamiki zmiany cen i prognozowania trendów cenowych.  Drugą uruchomiona pod adresem m.skapiec.pl mobilna porównywarka cen, która umożliwia  sprawdzenie za pomocą telefonu komórkowego cen w sklepach internetowych.

Prognozowanie trendu cen w Skapiec.pl pozwala nie tylko wyszukać najtańszy produkt w danym dniu, ale także sprawdzić, kiedy – w przyszłości – cena takiego produktu osiągnie oczekiwany przez kupującego pułap.

Jak to działa? Wybieramy interesujący nas model np. telewizora, który jest w danym momencie jednak za drogi i wpisujemy  w odpowiednie pole cenę jaką moglibyśmy za niego zapłacić. Po chwili, na specjalnym wykresie, otrzymujemy odpowiedź czy istnieje szansa, że cena wybranego produktu obniży się. A jeśli tak, to kiedy należy się tego spodziewać.

Wakacyjne nowości w porównywarkach cen 2

W ramach 100 tysięcy wykresów  zmiany cen obecnych na Skąpcu przetwarzanych jest ok. 9 mln cen. Pozwala to prognozować jakie będą ceny w przyszłości. Aby prześledzić dynamikę zmiany cen wystarczy, że produkt jest obecny w bazie Skąpca od kilku dni. Oczywiście otrzymana prognoza cenowa, oparta na danych statystycznych jest wynikiem przybliżonym.

Wakacyjne nowości w porównywarkach cen 3

– Zaprojektowany przez nas trendomierz cen zdecydowanie ułatwi blisko milionowi osób korzystających ze Skąpca zakup telewizora, pralki czy lodówki po optymalnej cenie – podkreśla właściciel serwisu, Mariusz Janiszewski. – Cieszymy się, że coraz więcej osób przekonuje się, że  dzięki zakupom online można zaoszczędzić nawet do kilku tysięcy złotych na jednym produkcie. Prognozowanie trendu  cen to narzędzie, które pozwoli każdemu się o tym przekonać – dodaje.

Drugim wprowadzonym ostatnio udogodnieniem jest mobilna wersja serwisu, która została udostępniona pod adresem m.skapiec.pl. Pozwala ona sprawdzić ceny w wyszukiwarce zoptymalizowanej dla telefonów komórkowych. Aby skorzystać z nowej usługi wystarczy mieć w telefonie przeglądarkę internetową zgodną z WAP 2.0. Dzięki usunięciu zbędnych elementów grafiki poszukiwanie sklepów proponujących interesujący nas produkt odbywa się bardzo szybko.  

M.skapiec.pl to dobre rozwiązanie dla osób, które będąc np. w centrum handlowym oglądają konkretny produkt i chcą szybko sprawdzić jak kształtują się jego ceny online. Za pośrednictwem telefonu otrzymują one informację o jego najniższej cenie wraz z podaną liczbą sklepów internetowych, które mają go aktualnie w ofercie. Aby przenieść się do danego sklepu w celu dokonania zakupu należy skorzystać już z "tradycyjnej" wersji porównywarki.
Wakacyjne nowości w porównywarkach cen 4
– Zdajemy sobie sprawę, że duże grono kupujących, korzystających z zakupów online, woli najpierw „zapoznać się bliżej”  z produktem –  obejrzeć go, dotknąć, wypróbować – mówi Mariusz Janiszewski, – Sklepy tradycyjne mają w tym zakresie niekwestionowaną przewagę nad ich sieciowymi konkurentami. Te drugie mają jednak mocną kartę – zdecydowanie niższe ceny – dodaje.

Skapiec.pl postanowił ułatwić internautom dokonanie świadomego wyboru. – Zależy nam na tym, by kupujący mogli wybrać najbardziej adekwatny do ich potrzeb produkt, a jednocześnie nie przepłacali  – mówi Janiszewski.

Jedynym kosztem, jaki będzie się wiązał z użytkowaniem mobilnej wersji porównywarki cen Skapiec.pl, będzie opłata za korzystanie z Internetu stosowana przez danego operatora komórkowego.

Hanna Laskowska, e-biznes.pl

www.nokaut.pl
www.skapiec.pl

Hanna LaskowskaWakacyjne nowości w porównywarkach cen

Podziel się!

O autorze

hania