Mimo, że idą wakacje, firmy nie odpoczywają. O rozwój pracowników – największego kapitału firm – trzeba dbać na okrągło. Jedną z najpopularniejszych form kształcenia pracowników są szkolenia online, w których drzemie niemały potencjał.
Kiedy za oknem panuje gorąca, słoneczna pogoda, a myśli krążą gdzieś po morskiej plaży, nikomu nie chce się siedzieć w murach biurowca i słuchać wykładów. Stacjonarne szkolenia – zwłaszcza te kilkudniowe – zniechęcają pracowników do letniej nauki, ponieważ każdy wolałby raczej odpocząć i czerpać korzyści ze słońca i ciepła – póki można.
Złotym środkiem są w takiej sytuacji szkolenia online, które każdy pracownik może przejść wtedy, kiedy ma czas i ochotę – wieczorem, w czasie deszczu lub siedząc w pociągu w drodze na urlop. E-learning pozwala wykorzystać czas, który bez możliwości zdalnej nauki prawdopodobnie zostałby stracony.
Szkolenia online są jednymi z najczęściej wybieranych form rozwoju pracowników oraz studentów, co wydaje się zrozumiałe – nauka przez Internet pozwala na elastyczność, oszczędność czasu, możliwość powrotu do lekcji i materiałów, niższe koszty oraz duże zaangażowanie (zróżnicowane, interaktywne ćwiczenia).
Mimo iż kształcenie online ma wiele zalet, to jednak na drodze do niego stoi wiele przeszkód. Jedną z nich są ceny kursów internetowych – szkolenia online, zwłaszcza te z ćwiczeniami, testami oraz certyfikatami, są wciąż zbyt drogie. Poza tym problemem jest również znalezienie odpowiedniego kursu wtedy, kiedy jest ono potrzebne. Firmy szkoleniowe organizują szkolenia w określonych terminach i na wybrane przez siebie tematy, co nie zawsze spełnia wymagania klientów.
Naprzeciw oczekiwaniom internautów wychodzi Sanora, czyli miejsce w Internecie, w którym można niejako zlecić stworzenie określonego e-szkolenia. Idea portalu opiera się na tym, iż to klient wystawia swoje zlecenie z określonymi parametrami (cena, temat itp.) na przetarg, natomiast szkoleniowcy mogą zgłaszać swoje propozycje. Przetargi odbywają się na zasadzie aukcji odwróconych, co oznacza, że to szkoleniowcy licytują się między sobą, kto wykona szkolenie za niższą cenę. Jest to rozwiązanie o tyle korzystne, że i szkoleniowiec i klient wyznaczają swoje granice, poza które nie wyjdą.
Ponadto – czy to lato, czy to zima – Internet dominuje w naszym życiu, więc jeśli popularność e-learningu będzie się zmieniać, to tylko wzrostowo. E-learning to bez wątpienia przyszłość światowej edukacji.
Więcej informacji na temat Sanory: www.campaign.e-sanora.eu
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.