WhitePress: do czerwca chcemy pozyskać kolejne 500 serwisów [wywiad]

Opublikowano: 6 marca 2014. Kategoria: Poznajmy się. Tagi: ,

W ramach naszego cyklu „Poznajmy się” przedstawiamy kolejne przedsięwzięcie – WhitePress, dzięki któremu możemy uzyskać pomoc w publikacji naszych artykułów sponsorowanych i eksperckich. Pawła Strykowskiego pytamy o to skąd zasięg 19 mln unikalnych użytkowników, dla kogo jest skierowana usługa i jakie są korzyści z tego rodzaju promocji.

Czy mogę prosić o przybliżenie czym jest projekt WhitePress?

whitepress

WhitePress to platforma wspomagająca publikowanie artykułów eksperckich i płatnych, znanych także jako sponsorowane. Artykuły publikowane są w  sprawdzonych, opiniotwórczych portalach internetowych. Aktualnie w bazie posiadamy ponad 500 takich portali, podzielonych na 20 kategorii tematycznych. Reklamodawca publikując artykuł uzyskuje naturalnych ruch, promocję oraz linki, które wzmacniają jego stronę w ocenie wyszukiwarek. Reklamodawca przygotowuje artykuły samodzielnie lub zleca to nam.

W przypadku artykułów płatnych (sponsorowanych) reklamodawca sam wybiera portale, na których chce opublikować artykuły. Ma do dyspozycji wygodny moduł zamawiania, gdzie widzi wszystkie istotne parametry portali (adres, popularność, wskaźniki seo, opis, tematykę oraz cenę).

Artykuły eksperckie to nowatorskie rozwiązanie, idealnie „wbijające się” w definicję Content Marketingu. Reklamodawca przygotowuje wartościowy tekst (unikalny, obiektywny) i ten tekst trafia na “giełdę artykułów eksperckich”. Mają do niej wgląd wydawcy i jeżeli tekst jest wartościowy, to go publikują. Wydawca nie zarabia na tej publikacji, czyli podejmuje decyzję opartą o jakość. Obie strony korzystają nie ponosząc kosztów lub ponosząc minimalne koszty. Zakładamy, że każdy artykuł ekspercki i sponsorowany publikowany jest tylko raz – jest to wartościowy, unikalny tekst.

Na stronie chwalicie się, że docieracie do ponad 19 mln użytkowników, to nawet więcej niż Facebook w Polsce, skąd ta liczba?

To bardziej zabieg marketingowy. Ta liczba to suma unikalnych użytkowników portali, którzy z nami współpracują. Jest to liczba teoretyczna, gdyż wielu użytkowników tych portali może się pokrywać, ale mówi o pewnej skali oraz o tym, że współpracują z nami realne portale, a nie np. strony zapleczowe budowane dla SEO.

Dlaczego tworzenie treści jest istotne – jakie argumenty staracie się podawać potencjalnym klientom?

Marketing oparty o dobrą treść (Content Marketing) to jedna z najskuteczniejszych form promocji firm i produktów w internecie. Z jednej strony to budowanie ciekawych i angażujących artykułów na stronie reklamodawcy, z drugiej to  dystrybucja takich artykułów w internecie. Na dzisiaj powstaje mnóstwo treści o niczym – internauci tego nienawidzą. Po przejściu z wyszukiwarek lub linków szybko orientują się, że zostali oszukani. Dlatego warto publikować mniejszą liczbę, ale lepszej jakości artykuły. Do tego bardzo zachęcamy. W platformie WhitePress.pl weryfikujemy każdy artykuł, w szczególności ekspercki. Nie będzie on dostępny dla wydawców jeżeli jest niekonkretny, niespójny, niepoprawny językowo. Wstępnie oceniamy też merytoryczną wartość propozycji.

W Waszej ofercie znajdę płatne artykuły sponsorowane jak i darmowe artykuły eksperckie. Jaki obecnie jest mniej więcej podział?

Moduł pośrednictwa w publikacji tekstów eksperckich działa już ponad miesiąc. Artykuły sponsorowane można zamawiać od 2 tygodni. Nasze obserwacje wskazują, że choć na razie mamy dużo więcej publikacji eksperckich to liczby te się wyrównają. Na jaką usługę będzie jednak większy popyt – tego nie wiemy.

Czy jesteście w stanie zapewnić mojej stronie tekst ekspercki?

Oczywiście. Można zamówić u nas taki artykuł bez względu na to, czy zostanie dalej wykorzystany w platformie WhitePress, czy użyty indywidualnie. Mamy klientów, którzy korzystają z naszego serwisu tylko w celu zamówienia dobrego tekstu eksperckiego. Nie publikują go przez nas, tylko pobierają na własne strony internetowe. Współpracujemy z bardzo dobrymi dziennikarzami więc jest to zrozumiałe i logiczne. Przygotowanie tekstów eksperckich to spore wyzwanie. Często opiera się o współpracę z klientem, który przekazuje wytyczne lub nawet pewne fakty. Zadaniem dziennikarza jest przygotowanie artykułu zrozumiałego dla odpowiedniej grupy odbiorców, spójnego i ciekawego.

Jaki macie postawiony cel biznesowy do końca roku?

Mamy jasno określone cele do końca czerwca tego roku. Chcemy pozyskać kolejne 500 portali, dopracować platformę i rozpocząć działania promocyjne wśród potencjalnych odbiorców. To okres weryfikacji potrzeb rynku, dużych zmian w koncepcji. Rozpoczynamy rozmowy z partnerami, którzy uzupełnią nasza ofertę. Najważniejszy cel to stworzenie usługi, która będzie wygodna i użyteczna.Druga połowa roku to przede wszystkim intensyfikacja procesu pozyskiwania reklamodawców oraz stworzenie nowej komplementarnej usługi mieszczącej się w tematyce Content Marketingu. Na dzisiaj jednak nie chcemy jeszcze zdradzać szczegółów.

Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia w realizacji planów!

Sylwester KozakWhitePress: do czerwca chcemy pozyskać kolejne 500 serwisów [wywiad]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.