Każda firma potrzebuje takich narzędzi jak plan sprzedaży czy strategia marketingowa. Poznań jest po brzegi wypełniony agencjami marketingowymi, jednak ceny usług są tak wysokie, że niewiele małych i średnich firm na nie stać. Podobnie jest w innych miastach. Jak więc radzą sobie małe firmy?
Przeważnie niewielkie przedsiębiorstwa, o ile w ogóle działają marketingowo, robią to intuicyjnie i wybierają te narzędzia, które przynoszą szybki efekt i niedużo kosztują. Walla facebookowego traktują jako kanał reklamowy, nie widząc różnicy między działaniami prosprzedażowymi a PR-owymi. Często brak marketingu w firmie lub niewłaściwy dobór narzędzi powoduje upadek firm. Na bierność marketingową są jednak sposoby i nie są to bynajmniej studia marketingowe ani kosztowne kursy.
Edukacja jest ważna. Praktyczna wiedza marketingowa to konieczność przy prowadzeniu własnego biznesu, zwłaszcza na początku, kiedy trzeba zdobyć klientów i pokazać się na rynku. Małych firm nie stać na zlecanie opracowania i realizacji całej strategii marketingowej agencjom. Mając jednak odpowiednią wiedzę, choćby w niedużym zakresie marketingowym, właściciel lub pracownik małej firmy jest w stanie poczynić dość sensowne kroki marketingowe, mogące przynieść mu pierwsze zyski. Należy pamiętać, że wkład w wiedzę marketingową (czy to czasowy, czy finansowy) to nie wydatek, a inwestycja – firmy zbyt rzadko zdają sobie z tego sprawę.
Mimo posiadania pewnej wiedzy, poważniejsze działania marketingowe mogą jednak okazać się zbyt trudne lub czasochłonne dla pracowników małych firm. Rozwiązaniem mogą być wtedy zlecenia dla freelancerów (czasem równie profesjonalnych jak agencje), które mogą okazać się o wiele bardziej opłacalne niż współpraca z agencjami. Przetargi na zlecenia czy współpraca między podmiotami – wszystko to może odbywać się online, co jest zaletą o tyle, że raczkujące firmy często nie mają własnych biur, gdzie mogłyby spotykać się z pracownikami agencyjnymi. A freelancerzy – cóż, to że nie pracują w żadnej firmie na stałe, na pewno nie oznacza, że nie są profesjonalistami.
Sposobem na marketing w małej firmie ma być nowa aplikacja Cocreate, udostępniająca użytkownikom e-learning marketingowy, możliwość współpracy w systemie cloud computing, inteligentne generowanie strategii marketingowych i wiele innych modułów, mających ułatwić każdemu przedsiębiorcy działania prosprzedażowe. Twórcy aplikacji chcieliby wyjść naprzeciw dwóm grupom: zarówno przedsiębiorcom, którzy zupełnie nie znają się na promocji a chcą skutecznie reklamować swoje firmy, a także freelancerom i małym agencjom, chcącym pozyskać klientów. W chwili obecnej platforma jest na etapie powstawania.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.