Diaspora, serwis, który ma być „open-source’ową alternatywą dla Facebook’a”, tworzony przez czterech studentów nowojorskiego uniwersytetu, zostanie uruchomiony w ciągu najbliższych trzech tygodni.
O projekcie zrobiło się głośno w maju, kiedy udało mu się pozyskać ok. 200 tys. dolarów finansowania, pochodzącego od wielu osób, które wpłacały po 5 czy 10 dolarów. Diaspora chce być serwisem, który ma umożliwiać stworzenie „kontrolowanej osobiście, open-source’owej sieci społecznej”. W dużej mierze więc na zasadzie opozycji do Facebook’a.
Ale sam twórca najpopularniejszego na świecie serwisu społecznościowego, Mark Zuckerberg, powiedział o Diaspora: „myślę, że jest to fajny pomysł”.
W oświadczeniu zamieszczonym na blogu projektu, twórcy Diaspora informują, że odsunęli na razie w czasie wdrożenie wielu rozwiązań technologicznych, takich jak możliwości dodawania wtyczek czy korzystania z API, skupiając się na interfejsie użytkowników z łatwością decydowania o tym, co ma być widoczne dla ich współpracowników, przyjaciół czy rodziny. Wszystkie materiały, którymi użytkownicy dzielić się będą w Diaspora przechowywane będą na komputerach internautów – mechanizm ma więc przypominać technologię stosowaną w sieciach P2P.
Czy „otwarta i bezpieczna” alternatywa dla Facebook’a osiągnie sukces? Problemem nie wydaje się technologia ale szanse na zdobycie popularności przez użytkowników.
Diaspora: Personally Controlled, Do-It-All, Distributed Open-Source Social Network from daniel grippi on Vimeo.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.