Wonga przejmuje „niemieckiego PayPala”

Opublikowano: 21 października 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Wonga.com przejęła jeden z najpopularniejszych europejskich systemów płatności online – niemiecką firmę BillPay. Obecnie za jej pośrednictwem handluje ok. 2 mln użytkowników i ponad 3500 sklepów w Europie.

wongaNajnowsze przejęcie wonga.com ma być krokiem w kierunku rozwoju wachlarza usług digital finance.

Przyszłość finansów jest cyfrowa. Kombinacja Wonga i BillPay stworzy jeden z największych w Europie biznesów z zakresu digital finance, z natychmiastową obecnością na siedmiu dużych europejskich rynkach. Zakup BillPay to kolejna inwestycja grupy Wonga po wprowadzeniu firmy na polski rynek i przejęciu firmy udzielającej krótkoterminowego finansowania w Hiszpanii w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wonga Group odpowiada w tej chwili za operacje na trzech kontynentach dla ponad trzech milionów użytkowników – powiedział Errol Damelin, prezes zarządu wonga.com.

BillPay, znany jako „niemiecki PayPal”, jest dostawcą rozwiązań płatniczych dla branży e-commerce w Europie i jednym z wiodących systemów płatności w Niemczech, drugim na rynku pod względem liczby transakcji online. Firma posiada także ugruntowaną pozycję na pozostałych rynkach niemieckojęzycznych – Austrii i Szwajcarii. Niedawno firma rozpoczęła działalność w Holandii. Oprócz zakupów online, BillPay oferuje klientom wachlarz rozwiązań płatniczych, takich jak fakturowanie i rozliczenia ratalne.

Wonga to firma zajmująca się pożyczkami online. Do tej pory za jej pośrednictwem udzielono ponad 7 mln pożyczek. Wonga ma oddziały na trzech kontynentach, w tym w Warszawie. Polscy klienci mają dostęp do pożyczek przez internet, mogąc pożyczyć od 50 do 2500 zł na okres od 1 do 30 dni.

Dawid ZarazińskiWonga przejmuje „niemieckiego PayPala”

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.