Jeszcze kilka lat temu blogosfera nie była poważnie traktowana przez agencje reklamowe. Było to podyktowane przede wszystkim obawami o współpracę z bardzo nieprzewidywalnymi twórcami. To jednak uległo zmianie, gdyż blogerzy na przestrzeni ostatnich lat znacznie zmienili swoje podejście i udowadniają, że warto jest z nimi współpracować. Jednakże, żeby ta współpraca była owocna dla obu stron, to warto jest pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Współpracę taką możemy wykorzystać przy promocji swojego produktu, usługi czy też całego biznesu, systematycznie zwiększając zasięg naszej marki.
Jak nawiązywać kontakty z blogerami i ocenić czy dany blog jest wartościowy?
Najpierw należy przeprowadzić jak najbardziej dokładny research. Najważniejsze będzie znalezienie takich blogów, które pasują do preferowanej tematyki. Dopiero potem trzeba zainteresować się ich zasięgami wśród odbiorców. Warto poświęcić trochę czasu na lekturę poszczególnych artykułów i dokładnie zapoznać się nie tylko z blogiem, ale również jego autorem. Zwracamy uwagę na to jak pisze oraz czy ma dobre relacje ze swoimi czytelnikami.
Obecnie można skorzystać dodatkowo ze specjalnych narzędzi, które pomagają w monitoringu marek. Dzięki temu jest możliwe sprawdzenie co internauci piszą w różnych miejscach sieci o wybranym blogerze. Na pewno nie warto omijać blogi, które mają mniejszą popularność i nie są tak znane jak te pochodzące z najpopularniejszych rankingów. Często to właśnie tam kryją się prawdziwe perełki, które być może wyłowisz i przygotujecie wspólnie wspaniałą kampanię.
Czy lepiej przygotować materiały, czy powierzyć jego przygotowanie blogerowi?
Najlepszym wyjściem będzie wspólna praca nad materiałami. Pamiętajmy jednak, żeby nie ograniczać blogera, ale pozwolić mu realizować własne pomysły, nawet jeśli wydają się one nieszablonowe. To właśnie na tym polega ich magia.
Możesz zastrzec sobie prawo do wcześniejszego wglądu w przygotowane przez blogera materiały, jednakże odradzamy znaczną ingerencję. Na samym początku należy ustalić zasady odnośnie terminów publikacji oraz ogólnego ich kształtu. To bardzo ważne, żebyś miał świadomość czego się spodziewać.
Dlaczego tradycyjne podejście oparte na zasięgu publikacji i ilości like’ów nie sprawdzi się we współpracy z blogerem.
W przypadku działań z blogerami liczy się przede wszystkim ich relacja z grupą czytelników bloga. Nie warto wywierać presji na twórcy, żeby zdobył taką czy inną ilość lajków, gdyż w rzeczywistości wcale nie zwiększa to siły przekazu kampanii. Może natomiast przynieść zupełnie odwrotne efekty i wykreuje wrażenie sztuczności.
Bloger może stworzyć dla Ciebie atrakcyjną i niezwykle wyjątkową kampanię, jednakże należy odejść od myślenia o takiej współpracy w kategoriach wyłącznie cyferek. Warto otworzyć się na jego pomysły, gdyż w dzisiejszych czasach wręcz pożądane jest odmienne podejście do działań reklamowych, które kojarzą się głównie z wielkimi banerami i krzykliwymi reklamami.
Artykuł przygotowała agencja marketingu internetowego: https://www.netim.pl/ .
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.