Wydatki na reklamę online wyższe niż na reklamę w telewizji!

Świadomi zachodzących w świecie zmian marketerzy wiedzieli od dawna, że taki moment wkrótce nastąpi. Teraz mamy jednak dowody – w Wielkiej Brytanii, pierwszym z dużych rynków, wydatki na reklamę online przewyższyły kwoty przeznaczane na reklamę telewizyjną.

Dane, jakie zostały przedstawione przez PricewaterhouseCoopers i IAB pokazują, że w pierwszej połowie bieżącego roku wydatki na reklamę w internecie sięgnęły poziomu 1,75 mld funtów, co oznacza wzrost o 4,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku minionego. Wydatki na reklamę telewizyjną ukształtowały się zaś na poziomie 1,64 mld funtów. Informacje te oznaczają detronizację telewizji, która przez 50 lat rządziła brytyjskim rynkiem reklamowym.

Internet zajmuje obecnie 23,5 proc. „reklamowego ciasta” – telewizja 21,9 proc. Nie wszystkie informacje są jednak tak pomyślne.

Wydawcy internetowi narzekają na spadki reklamy displayowej, która pochłania zaledwie 18 proc. budżetów. Około 60 proc. wydatków przeznaczanych jest na marketing w wyszukiwarkach. Spadają również wydatki w poszczególnych kwartałach – w pierwszych trzech miesiącach 2009 roku było to 920 mln funtów, w kolejnych trzech – już 832 mln funtów.

Jako ciekawostkę można podać, że wydatki na reklamę online w 1998 roku – czyli w pierwszym, w którym je mierzono – wynosiły zaledwie 19,4 mln funtów.

Źródło: BrandRepublic

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top