Wydawcy otrzymali oficjalny „Tweet Button” [wideo]

Opublikowano: 13 sierpnia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Serwis Twitter uruchomił „Tweet Button”, oficjalny przycisk przeznaczony dla internetowych wydawców, który umożliwia ich czytelnikom łatwe dzielenie się znalezionymi na stronach treściami.

Nowy przycisk pozwala za pomocą jednego kliknięcia podzielić się w najpopularniejszym serwisie mikroblogowym treściami znalezionymi na danej stronie internetowej. Do wysyłanego komunikatu możemy dodać dowolny opis, a dodatkowo zaproponowana zostanie nam możliwość obserwowania związanych z daną treścią użytkowników Twittera: autora artykułu, oficjalnego konta serwisu itp. Na stronie wydawcy przycisk będzie zliczał ilość kliknięć.

Instalacja przycisku nie jest skomplikowana – pod tym adresem znaleźć można procedurę składającą z dwóch kroków: określenia jego wyglądu oraz osób, które pojawią się jako rekomendacje dla wykorzystujących przycisk. Następnie należy skopiować wygenerowany kod HTML i wkleić go na stronę.

„Tweet Button” nie jest niczym oryginalnym – podobne rozwiązanie oferuje choćby serwis TweetMeme, który notuje 750 mln kliknięć dziennie w dostarczany przez siebie przycisk. Zmiana polega na tym, że wydawcy otrzymali obecnie oficjalne rozwiązanie od Twittera. Firma podjęła jednak współpracę z TweetMeme, który „towarzyszyć ma Twitter’owi w technologicznych wyzwaniach” i pracować nad nowymi rozwiązaniami.

Działanie „Tweet Button” wyjaśnione zostało na poniższym filmie.

http://www.youtube.com/watch?v=LB0hrJ_ZZzc&feature=player_embedded

Dawid ZarazińskiWydawcy otrzymali oficjalny „Tweet Button” [wideo]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.