Największa na świecie wyszukiwarka – Google – świadczy szereg różnego rodzaju usług i zapewnia swoim użytkownikom wiele udogodnień (przez co właściwie przestała być tylko wyszukiwarką). Konto w tym serwisie gromadzi wiele informacji, które mają potencjalnie wpłynąć na komfort użytkowania Internetu, dopasować się do każdego z internautów, ułatwić mu postępowanie zgodne z jego indywidualnymi nawykami i zachowaniami w sieci, a wszystko to po to, by w odpowiednim momencie, wyświetlić interesujące go treści.
Ta strategia sprawdza się, jeżeli chodzi o reklamy i kampanie Adwords. Mogą się one okazać przydatne dla użytkowników poszukujących określonych produktów i usług oraz dla przedsiębiorców, chcących się zareklamować w Internecie. Dla tych drugich dostępne są zarówno podstawowe opcje, pozwalające określić zasięg terytorialny świadczonych usług, możliwą najwyższą cenę, jaką są w stanie zapłacić za kliknięcie czy określoną liczbę wyświetleń, jak i rozbudowane, bardzo szczegółowe analizy statystyczne. Te z kolei dają możliwość planowania kolejnych kroków w sieci i szacowania przyszłych wyników finansowych jako skutku podejmowanych działań.
Jak skutecznie wykorzystać linki sponsorowane Google?
Każdemu sprzedawcy produktów bądź usług (obecnemu w Internecie) zależy na dwóch rzeczach. Jedną z nich jest ogólne zwiększenie ruchu na swoich witrynach, poprzez odwiedziny zainteresowanych danymi treściami internautów, klikających w linki sponsorowane.
Wiąże się z tym polepszenie statystyk strony, wzrost jej atrakcyjności w sieci, może to być powiązane z umieszczaniem odnośników do niej na tablicach portali społecznościowych itp. Powinien to być zawsze element długofalowej strategii budowania marki.
Drugą z rzeczy, na której często skupia się dużo uwagi jest bezpośrednia konwersja, czyli wskaźnik mierzący relację między odwiedzinami na stronie internetowej, a dokonanymi transakcjami bądź zapytaniami (chodzi tutaj o zachowania użytkowników istotne z punktu widzenia firmy, a nie jedynie krótkie wizyty „turystyczne”).
W zależności od tego, jaki efekt chce się osiągnąć, trzeba nadać odpowiedni kształt swojej obecności w Adwords. Kampanie skupione na wizerunku marki będą bardziej ogólne, odpowiadając na zapytania dotyczące danej branży.
Jeżeli np. prowadzi się firmę oferującą usługi i produkty w zakresie energii odnawialnej, to uwzględnić można właśnie to hasło. Inaczej należy postąpić, gdy posiada się także np. specjalną partię paneli fotowoltaicznych, które przeznaczone są do jak najszybszej sprzedaży, stanowiącej aktualnie priorytet w działalności firmy.
Wtedy to hasło będzie kluczowe dla obecności w Google. Jak widać, możliwości jest wiele, a skuteczne wykorzystanie atutów opisywanych kampanii będzie uzależnione od wielu czynników.
Do kogo można adresować kampanie Adwords?
Do wszystkich lub do bardzo niewielu. Możliwy jest bowiem do ustalenia zakres geograficzny danej kampanii. Jeżeli prowadzi się lokalną firmę, najlepiej ustawić taką odległość, co do której nie ma się wątpliwości, że możliwe jest dotarcie ze swoimi usługami lub że klienci mieszkający w pobliżu będą skłonni odwiedzić siedzibę firmy.
Tyczy się to np. zakładów fryzjerskich czy usług hydraulicznych. Tego typu firm jest sporo, a to właśnie odległość w wielu przypadkach odgrywa dużą rolę, gdyż ludzie decydują się skorzystać z usług firmy, którą mają „po drodze”.
Nie ma wówczas sensu reklamować się na cały kraj. Inaczej jest w przypadku usług i produktów specjalistycznych, drogich czy ekskluzywnych, których przedstawiciele mają klientów w całym kraju, a przedsięwzięcie polegające na kilkukrotnym odwiedzeniu klienta mieszkającego w odległości 200 km, by go kompleksowo obsłużyć, nadal jest rentowne i opłacalne. Reklama na cały kraj, co oczywiste, dotyczy również np. sklepów internetowych czy usług świadczonych na odległość. Wówczas nie ma znaczenia, gdzie klient mieszka, bo dalsza odległość nie generuje dodatkowych kosztów.
Ile kosztują linki sponsorowane Google?
W większości przypadków, planując nowe inwestycje, wiele uwagi poświęca się ich możliwemu kosztowi. Nie inaczej będzie w przypadku Google Adwords. Dostępne jest kilka rodzajów rozliczania. Można płacić za każdy tysiąc wyświetleń swojej reklamy (CPM). W takiej sytuacji klienci zobaczą reklamę, ale nie ma się kontroli nad tym, co zrobią dalej.
Te wyświetlenia mogą „przejść bez echa”, a mogą skutkować odwiedzeniem witryny i dokonaniem zakupu. Inne sposoby rozliczania to CPC albo CPA. Polegają one na opłacie za każde kliknięcie lub pozyskanie. Dają więc one gwarancję, że klient faktycznie jest zainteresowany. Osoba prowadząca kampanię ma możliwość samodzielnie zadecydować, ile jest w stanie zapłacić za odwiedziny klienta na swojej stronie.
Stawkę tę można dowolnie zmieniać, więc wszelkie eksperymenty nie są bardzo ryzykowne. W razie kłopotów w oszacowaniu takiej kwoty, można uzyskać od Google jej przybliżoną wartość.
Wpisy promowane
- Zrównoważony rozwój w centrum uwagi. Efektywne utrzymanie czystości w zakładzie dzięki produktom firmy Mewa oferowanym z kompleksowym pakietem usług. Dostawca usług tekstylnych jakim jest firmaMewa zapewnia firmom zrównoważone i wydajne rozwiązania w zakresie czyszczenia przemysłowego. Zastosowanie czyściw wielokrotnego użytku ...
- Projektowanie aplikacji – z jakimi wyzwaniami spotykają się specjaliści?Wyzwaniem dla specjalistów IT jest konieczność tworzenia produktów z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, w tym rozwiązań z zakresu machine learning i ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.