Według danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej, każdego miesiąca w Polsce powstaje około 30 tysięcy firm. Wiele z nich nie wie, jednak jak przebić się do szerszej świadomości. Przedstawiamy krótki poradnik, który pomoże ci postawić pierwsze kroki.
Prowadź blog firmowy
Prowadząc swój blog firmowy, nie tylko budujesz swój wizerunek na pozycję experta ale jednocześnie doradzasz swoim potencjalnym klientom, którzy na pewnym etapie i tak nie będą mieli czasu na to aby wykonywać samodzielnie dane usługi i z dużym prawdopodobieństwem zlecą je właśnie Tobie. Ponadto prowadzenie bloga przyczynia się do pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki Google, dzięki temu że artykuły będą pozycjonowane przez algorytm. Oczywiście aby były dobrze widoczne musisz przydzielać do swojej strony linki lub zlecić pozycjonowanie swojej strony.
Rozsyłaj informacje prasowe
Pisz regularnie informacje prasowe dla mediów, w której zawrzesz najważniejsze wiadomości o swojej firmie. Co oferujesz, dla kogo i dlaczego warto skorzystać z twoich usług. Najlepiej, by twoja informacja prasowa odpowiadała na pięć kluczowych pytań: „Kto? Co? Kiedy? Gdzie? Dlaczego?”. Postaw na język prosty i zrozumiały, niewskazane jest bardzo wyszukane i specjalistyczne słownictwo.
Rozsądnie wybierz media, którym prześlesz informację prasową. Jeżeli zajmujesz się sprzedażą kosmetyków do samochodów, nie ma sensu wysyłać jej do kobiecych czasopism. Celuj w media branżowe oraz ogólnoinformacyjne. No i zawsze pamiętaj o wykorzystaniu lokalnej prasy. Media lokalne nie dysponują taką bazą tematów, jak ogólnopolskie, przez co chętniej opublikują tekst od ciebie.
Media społecznościowe
Posiadanie strony internetowej, to dziś standard. Jeżeli firmy nie ma w internecie, to nikt nie będzie korzystał z jej usług. Ba, nikt nawet nie dowie się, że taka firma istnieje. Dziś liczą się social media, które trzeba znać. Oczywiście nie musisz być od razu na Twitterze, Linkedin czy Instagramie. Na początku zacznij od fanpage na Facebook. Nie traktuj go, jako zła koniecznego – poważne firmy traktują media społecznościowe jako ważny kanał komunikacji.
Według badań Gemiusa przeprowadzony w 2015 roku z internetu korzysta w Polsce prawie 28,5 mln osób. Aż 80% z nich ma konto na Facebook. Oznacza to, że fanpage w tym medium może dotrzeć do ponad 20 mln Polaków!
Wykorzystaj potencjał, jaki drzemie w tym medium i bądź aktywny. Informuj o swoich produktach, angażuj fanów, dostarczaj ciekawe treści, przyciągaj uwagę za pomocą branżowych, lub nie tylko, memów. Prowadzenie fanpage to wbrew pozorom nie takie proste zajęcie, dlatego warto poświęcić mu sporo uwagi i, w razie potrzeby, skorzystać z wiedzy innych.
Pozycjonuj swoją stronę
Czy da się zrobić wszystko małym kosztem? Pewnie, że się da. Jednak nie o to chodzi. Czasem trzeba zainwestować, by później czerpać z tego zyski. Aktualnie jednym z najefektywniejszych kanałów marketingu, jest właśnie pozycjonowanie. Twojej usługi czy produktu, może szukać miesięcznie nawet kilkanaście czy kilkaset tysięcy potencjalnych klientów.
Obecnie najefektywniejsze jest połączenie pozycjonowania z content marketingiem, dzięki temu nie tylko możesz podnosić swoją widoczność w google ale jednocześnie zbudujesz solidny i wartościowy ruch dla swojej strony www przy jednoczesnym pozycjonowaniu siebie w roli eksperta.
Analizuj Konwersję Analytics
Każda kampania reklamowa, powinna być monitorowana za pomocą konwersji. Konwersją może być np. sprzedaż i tak, jeśli na Twoją stronę wchodzi miesięcznie 1000 osób, koniecznie sprawdź ile osób składa zamówienie lub zapytanie. Dzięki temu jesteś w stanie policzyć, ile kosztuje Cię pozyskanie jednego klienta oraz które formy reklamy w Twoim indywidualnym przypadku są najbardziej efektywne.
Artykuł napisany przy współpracy z firmą The-First.pl – Pozycjonujemy Po Mistrzowsku. Zapraszamy na stronę www.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.