YACHTIC – chcemy znacznie ułatwić czarter jachtu

Opublikowano: 7 stycznia 2016. Kategoria: Rynek Startupy. Tagi:

Twórcy YACHTIC stawiają sobie za cel znacznie uproszczenie procesu czarteru jachtów. Twórcy uważają, że istniejący model wynajmu nie spełnia oczekiwań użytkowników. Jakie jeszcze atuty ma startup?

Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

YACHTIC to nowy serwis czarterowania jachtów online. Serwis stawia na dużą wygodę interfejsu – dla użytkowników oznacza to czarter jachtu w prosty, szybki sposób, z możliwością kontrolowania każdego etapu procedury wynajmowania. Jest czytelny, intuicyjny, pozwala zaoszczędzić osobie czarterującej jacht czas i pieniądze, daje możliwość skorzystania z zawsze najświeższych ofert czarteru online. Sam proces czarteru trwa tyle, co parzenie filiżanki herbaty – około trzech minut.

yachtic

Skąd pomysł?

Klient nie musi czekać na ofertę, ani weryfikować jej aktualności ponieważ wszystko odbywa się online.
YACHTIC to projekt, który najpierw pojawił się w głowie wieloletnich miłośników żeglarstwa oraz jachtingu. Doświadczenia związane z czarterowaniem jachtów na różnych akwenach oraz sprzedażą czarteru własnych jachtów pokazywały, że branża wciąż działa na bardzo topornych zasadach – sporo biurokracji, dziesiątki, a nawet setki telefonów od agentów, czas spędzony na analizowaniu i śledzeniu ofert … aż w końcu padło pytanie, dlaczego nie można prościej?
Rozmowy z osobami o podobnych doświadczeniach pokazały, że nasze odczucia nie są odosobnione i pozwoliły na stworzenie nowego serwisu, zupełnie innego od całej reszty. Początkowo mały serwis do czarteru kilku prywatnych jachtów przekształcił się w prężny startup o spójnej i jasnej wizji pozwalającej użytkownikom bezstresowo, bezpiecznie, bez komplikacji oraz żadnych wątpliwości korzystać z nowatorskiej wyszukiwarki webowej.

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?

W prace nad serwisem były zaangażowane dwa zespoły: yachtic.eu oraz katowicka Agencja Cyberstudio, która zajęła się stroną technologiczną serwisu. Oba zespoły wspierały się też kreatywnie, opracowywały kolejne nowe pomysły i funkcjonalności serwisu.

Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?

Serwis jest nowatorski i robi niemałą rewolucję na rynku czarteru jachtów, dlatego musimy liczyć się także z krytyką niektórych grup.
Twórcom serwisu chodziło przede wszystkim o maksymalne uproszczenie procesu czarteru jachtu, przy zachowaniu szybkości działania, wygody, przejrzystości, intuicyjności dla klienta i zapewnieniu mu maksymalnego bezpieczeństwa transakcji.
Klient czarteruje jacht i zyskuje dodatkowe bonusy jak podstawowe ubezpieczenie gratis, możliwość wyboru jachtu ze skiperem i szeroką informację o jachcie, promocjach czy ofercie. Ogromnym atutem jest możliwość czarteru 24h/7 dni w tygodniu z każdego miejsca i zarządzanie swoją rezerwacją. Klient nie musi czekać na ofertę, ani weryfikować jej aktualności ponieważ wszystko odbywa się online.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

Naszą konkurencja są wszyscy pośrednicy, którzy zajmują się czarterowaniem jachtów, które działają w Polsce od dłuższego czasu, mają ugruntowaną pozycję u polskich klientów. Wchodząc na tak specyficzny rynek z nowym produktem, jesteśmy poddani bacznej obserwacji zarówno konkurencji jak i jej klientów.
Serwis jest nowatorski i robi niemałą rewolucję na rynku czarteru jachtów, dlatego musimy liczyć się także z krytyką niektórych grup. To motywuje nas do ciągłego rozwoju serwisu – musimy też zawsze być o kilka kroków przed konkurencją.

Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?

Na razie inwestujemy własne środki i przeznaczamy je na rozwój projektu. Niewykluczone, że w przyszłości poszukamy inwestora czy partnera, który pozwoli na bardziej intensywny rozwój.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Portal już generuje przychody z tytułu z prowizji od sprzedanych czarterów oraz ubezpieczeń podróżnych. Daleko idąca automatyzacja procesów rezerwacji pozwala na znaczne oszczędności kosztów w stosunku do tradycyjnych kanałów sprzedaży tego typu usług. Wierzymy, że portal będzie zwiększał zyski, ale nie to na ten moment jest najważniejszym jego celem. Śledzimy stale trendy, jakie pojawiają się na rynku czarteru na świecie i rozwijamy nowe funkcjonalności YACHTIC. Chodzi o to, by trafić do różnych klientów, z różnymi oczekiwaniami i wymaganiami.
Chcemy przede wszystkim docierać do osób, które lubią szybko i sprawnie organizować swój wypoczynek, cenią sobie wygodę, proste rozwiązania i oszczędność czasu. Dlatego naszą największą grupą docelową są osoby, które miały już styczność z czarterowaniem jachtów i chętnie skorzystają z naszej oferty. W przyszłości chcemy przekonać do YACHTIC grono klientów, którzy nie pływali nigdy na jachtach. Chcemy im pokazać, że zorganizowane wakacji pod żaglami może być szybkie, proste i bezpieczne oraz nie wymaga żadnej wiedzy tajemnej. Chcemy też przekonać Polaków, że taka forma wypoczynku nie jest zarezerwowana tylko dla wąskiej grupy odbiorców, osób które żeglują długie lata, ale dla każdego z nas.

Myślimy, że prognozy dla Yachtic.eu są pomyślne. Trendy w kraju na to wskazują – Polacy coraz chętniej korzystają z różnego typu wyszukiwarek: ofert lotów, noclegów, przejazdów samochodowych czy autobusowych. Musimy sprawić, żeby w tym gronie popularnych wyszukiwarek pojawił się też YACHTIC – i to jest główny cel na kolejne lata, który pozwoli nam generować sensowne zyski.

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku?

Inwestujemy w dalszy rozwój serwisu i wyposażanie go o kolejne funkcjonalności, które będą korzystne dla użytkownika. Koncentrujemy się na wygodzie i łatwości obsługi.

Jakie są Wasze plany rozwojowe?

Planujemy zrewolucjonizować rynek czarterów w Polsce, wyznaczyć nowe standardy czarterowania jachtów, nadać innym kierunek rozwoju.
W dłuższym czasie, chcielibyśmy na pewno być najbardziej rozpoznawalną i najczęściej wybieraną wyszukiwarką czarteru jachtów online.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Sylwester KozakYACHTIC – chcemy znacznie ułatwić czarter jachtu

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.