Yelp szacuje zyski firm

Opublikowano: 26 marca 2013. Kategoria: Rynek. Tagi:

Serwis Yelp ogłosił udostępnienie narzędzia, które pozwalać ma firmom na oszacowanie zarobków przy korzystaniu z platformy. 

Szacowanie zysków, przekonuje Matt Halprin, wiceprezes Yelp, ma pomóc przedsiębiorcom z dwóch powodów: pozwolić ma ocenić możliwości jakie daje Yelp oraz wesprzeć w działaniach marketingowych poprzez np. zmierzenie efektywności wykupienia w platformie reklamy.

Yelp szacowanie zysków

Mechanizm szacunku opiera się na zestawieniu ilości klientów z szacunkową kwotą wydaną przez nich w danej kategorii – na podstawie danych z badań Boston Consulting Group). Niestety dane dotyczą rynku amerykańskiego i trudno obecnie ocenić, na ile dokładne będą w innych regionach.

W Yelp biznesowe konta ma obecnie firm, o 68 proc. więcej niż w 2011 roku. W tym roku ma być ich znacznie więcej, zwłaszcza dzięki ekspansji Yelp w Europie (w tym w Polsce). Serwis ma tu jednak wciąż wiele do zrobienia.

Dawid ZarazińskiYelp szacuje zyski firm

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.