YouTube zaoferuje muzykę w subskrypcji?

Opublikowano: 6 marca 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

YouTube planuje uruchomienie usługi muzycznej opartej na modelu subskrypcji. Pozwalać ma użytkownikom na słuchanie utworów online m.in. bez konieczności oglądania reklam.

YouTubeJak donosi Fortune, YouTube chce wyjść poza swój obecny model biznesowy, oparty na banerach reklamowych oraz reklamach wideo wyświetlanych przed umieszczonymi w serwisie materiałami.

Choć nie komentujemy plotek i spekulacji, to są twórcy, którzy są przekonani, że model subskrypcji byłby dla nich korzystny i dlatego przyglądamy się temu zagadnieniu – oświadczyli przedstawiciele YouTube.

Szczegółów dotyczących usługi na razie brakuje. Wystartować ma jeszcze w tym roku i oferować możliwość oglądania muzycznych filmów pozbawionych reklam. Bardzo możliwe także, że prezentowane materiały będą w bardzo dobrej jakości (obecnie wiele klipów nie jest dostępna w wysokiej rozdzielczości). Google porozumieć miało się już z dwiema dużymi wytwórniami. Niewykluczone, że twórcy i producenci otrzymają możliwość oferowania fanom własnych profili w płatnym modelu. W tym sensie wyróżniać może się od obecnie działających platform, jak Spotify, Pandora czy Deezer.

Dawid ZarazińskiYouTube zaoferuje muzykę w subskrypcji?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.