Pytanie może brzmieć bardzo ogólnie, aczkolwiek w poniższym artykule chcieliśmy zwrócić uwagę głównie na aspekt bezpieczeństwa wnętrza biura. Powodów do niepokoju może całkiem sporo, aczkolwiek najczęściej wymienianym jest włamanie. Dla wszystkich właścicieli biur przygotowaliśmy krótki niezbędnik, co powinniście zrobić, aby uchronić wszystkie wartościowe rzeczy materialne i niematerialne przed kradzieżą.
Żelazne drzwi
Pierwszą kwestią, nad którą trzeba pomyśleć są drzwi antywłamaniowe – rzecz banalne, ale jakże istotna. Najczęściej w biurach przechowywane są komputery, laptopy, drogie meble i wiele innych drogocennych przedmiotów, które szkoda byłoby stracić. W zależności od branży jaką się zajmujesz musisz chronić odrębne rodzaje mienia, aczkolwiek wszystko sprowadza się do zabezpieczenia drzwi, które są pierwszym celem potencjalnego złodzieja. Zwykłe drzwi mogą zostać rozbrojone czy nawet rozbite przez włamywaczy mniej i bardziej doświadczonych, a wystarczy wówczas więcej siły.
Właśnie dlatego polecamy zakup niestandardowych antywłamaniowych drzwi, które wyróżniają się między innymi poszczególnymi klasami wytrzymałości. Najczęściej polecana jest klasa C, która obecnie wyrażana jest w liczbach – 3 lub 4. Wersja ta będzie odpowiednia do Twojego biura, gdzie nikt niepożądany nie dostanie się do środka. Drzwi takie powinny posiadać również atestowane zamki najlepiej wieloryglowe, grubą blachę, bolce antywyważeniowe oraz osłony zawiasów, by móc skutecznie ochronić pomieszczenie przed włamaniem i uniemożliwić złodziejowi wdarcie się do środka.
Zabezpieczenie okien
Kolejnym „wejściem” dla nieproszonych gości mogą być okna, które niezależnie od piętra, gdzie znajduje się biuro powinny być szczelnie zamknięte. Powstały nawet specjalne modele okien antywłamaniowych, które zostały dodatkowo wzmocnione trwalszymi materiałami. Mowa zarówno o ramie okiennej, jak i szkle, którego zbicie jest już prawie niemożliwe.
Dawniej stosowane były również kraty w oknach, co miało na celu powstrzymać złodziei przed włamaniem, aczkolwiek dzisiejsze możliwości są znacznie bardziej urozmaicone. Obecnie producenci zapewniają rozwiązanie w postacie rolet antywłamaniowych, które mogą być nawet sterowane automatycznie. Niektóre z nich posiadają również wbudowany system alarmowy, który informuje użytkowników biura w momencie próby włamania o zaistniałej sytuacji. Ich twarda i żelazna budowa pozwala na skuteczne zabezpieczenie.
Technologia antywłamaniowa
Jeśli mówimy już o inteligentnych roletach antywłamaniowych, to warto również wspomnieć i zachęcić czytelników do zaopatrzenia swojego biura w nowoczesny system monitorujący i alarmowy jednocześnie. Wówczas masz pełną i całodobową kontrolę nad stanem swojego dobytku, a także możesz korzystać z usług ochroniarskich zewnętrznych firm, które oferują swoją pomoc przez całą dobę. Ich reakcja może być natychmiastowa, a to już duży plus, gdy złodzieje niespodziewanie wedrą się do środka – mogą zostać zawczasu powstrzymani przed ucieczką.
Równie ważnym aspektem jest zabezpieczenie danych osobowych i wszelkiego rodzaju dokumentów zapisanych na dyskach twardych. Tutaj konieczne będzie wsparcie profesjonalnych i doświadczonych informatyków, którzy są w stanie zakodować i zabezpieczyć Twój system w biurze. Wówczas żadne istotne informacje o Twoich klientach czy samej firmie nie wypłyną do sieci ani w pożądane ręce.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.