W jaki sposób przekonasz klientów, żeby przyszli do ciebie i – co najważniejsze – zostali na dłużej? Cena nie zawsze decyduje o wyborze sprzedawcy, produktu lub usługi, a stały klient kupuje znacznie więcej niż jednorazowy. To człowiek, który wśród znajomych, a także w mediach społecznościowych, jest ambasadorem twojej firmy. Wydaje się, że są to wystarczające powody, by o niego dbać i sprawić, żeby odczuwał nasze zainteresowanie jak najczęściej.
Niżej podajemy kilka podstawowych zasad, którymi kieruje się każdy przedsiębiorca świadomy znaczenia, jakie ma utrzymywanie kontaktów z klientami.
Wzorowa obsługa
Pracownicy Polskiego Centrum Montessori, prowadzący w swoim sklepie na stronie sklep.pcm.edu.pl sprzedaż zabawek i pomocy dla placówek stosujących metodę Marii Montessori przypominają starą i żelazną zasadę: „Klient ma zawsze rację”. Nie trzeba tu dodawać, że należy jej przestrzegać nawet wtedy, gdy wcale tak nie uważamy. Większość klientów utrzymuje z nami kontakt, gdyż oferujemy im przyjazną obsługę i poczucie bezpieczeństwa. Zachowujcie więc cierpliwość i uśmiech. To się zawsze opłaca.
Utrzymywanie kontaktu
– „Pracuj nad budowaniem głębszych relacji. Nawet jeśli zrealizowałeś już zamówienie, pozostań w kontakcie z klientem – mówi pracownik obsługi klienta drukarni wielkoformatowej ddcgroup.pl, wykonawcy materiałów dla potrzeb wnętrzarstwa, wystawiennictwa i reklamy wizualnej. – Wysyłaj biuletyny, informuj o nowościach przez pocztę elektroniczną, od czasu do czasu zadzwoń. Niech klient ma świadomość, że pamiętasz o nim”.
Wynagradzanie lojalności
– „Nagradzaj lojalnych klientów – doradza przedstawiciel Gold Plating – firmy, która na stronie goldplating.pl oferuje szeroki wachlarz usług galwanicznych, barwienie aluminium i obróbkę powierzchni metalowych. – Oferowanie darmowych próbek, rabatów i specjalnych możliwości zakupu stałym klientom pokazuje, że ich cenisz”.
Nie ma nic bardziej irytującego od sytuacji, w której oferuje się duże zniżki nowym klientom, a zapomina o stałych, związanych długo z firmą.
Dobre wrażenie
– „Ważna jest każda interakcja z klientem – uważa pracownik obsługi klienta firmy Genoscope, która na stronie genoscope.pl proponuje produkowane przez siebie kremy i suplementy diety wzmacniające organizm oparte na najlepszym colostrum. – Niezależnie od tego, czy będzie to rozmowa ze sprzedawcą, doradcą klienta, poprzez e-mail lub telefon, każda forma kontaktu musi być profesjonalna, konsekwentna i dopracowana, aby klient widział, że jest dla ciebie kimś ważnym”.
Słuchanie
– „Zawsze uważnie słuchaj tego, co mówią klienci – radzi pracownik obsługi klienta firmy HMS, która na swej stronie hms-steel.pl zapoznaje nas z szeroką ofertą usług dla przedsiębiorstw przemysłowych. – Nie zapominaj, że stali klienci to kręgosłup firmy, a nieuwzględnienie ich opinii może wywołać nieodwracalną reakcję. Jeżeli pokażesz, że słuchasz i realizujesz ich postulaty, będą cię jeszcze bardziej cenić”.
Naprawianie błędów
Jeśli wystąpi jakiś problem, natychmiast go usuń. Nic tak nie świadczy o twojej dbałości jak fakt, że rzucasz wszystko, by naprawić błąd. Można nawet stwierdzić, że taka załatwiona od ręki reklamacja wcale nie świadczy źle o firmie, a wprost przeciwnie – klient zyskuje poczucie, że jest dobrze i rzetelnie obsługiwany.
Powyższe zasady sformułowane przez praktyków biznesu pomogą ci w utrzymaniu stałych klientów. Trzymaj się ich, a szybko dostrzeżesz wyniki.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.