Zakupy online nie są nowością. W sieci od dawna kupujemy ubrania, kosmetyki, części samochodowe, czy… dzieła sztuki. Coraz bardziej popularne jest również kupowanie żywności przez internet. Jakie zalety posiada takie rozwiązanie? Kto z niego korzysta i jak często?
Skąd pomysł na sprzedaż żywności online?
Kiedy w sieci pojawiły się pierwsze sklepy online z artykułami przemysłowymi, pojawienie się możliwości zakupu żywności w ten sposób było tylko kwestią czasu. To logiczne – grupa konsumentów szukająca w internecie wszystkiego, będzie szukać również żywności.
Dość szybko klienci dostrzegli w kupowaniu żywności możliwość zaoszczędzenia czasu i pieniędzy.
Wygoda i oszczędność
Zakupy w sklepie stacjonarnym to cała wyprawa. Czas zabierają nam nie tylko zakupy, ale też dojazd i parkowanie. Robiąc zakupy online w zaciszu własnego domu czas ten możemy poświęcić choćby na staranniejszy wybór produktów, czy wyszukanie korzystniejszych ofert.
Przy wyborze żywności ze sklepu online istnieją większe szanse zakupu tylko tego, czego rzeczywiście potrzebujemy. Z badań i obserwacji specjalistów wynika, że odwiedzając sklep stacjonarny, często wrzucamy do koszyka produkty, o których zakupie nie myśleliśmy wcześniej i które nie są nam potrzebne. Bardzo często lądują one po jakimś czasie w śmietniku z przekroczoną datą przydatności do spożycia.
Promocje i oferty specjalne
To prawda – promocje istnieją również w sklepach stacjonarnych. Jednak w związku z tym, że sklepy spożywcze online wciąż zdobywają klientów, ich oferty bywają naprawdę atrakcyjne. Niższe ceny wynikają również z faktu, że sklepy sprzedając online znacznie oszczędzają na obsłudze.
Niektóre oferty promocyjne są przeznaczone tylko dla klientów online, co jest dodatkową zachętą do dokonywania zakupów w ten sposób. Zakupy przez internet mają też jeszcze jedną niewątpliwą zaletę – możliwość zakupu nietypowych produktów, czy egzotycznych przypraw niedostępnych w większości sklepów stacjonarnych. W przypadku niektórych produktów ich magazynowanie w sklepie stacjonarnym z uwagi na małą rotację jest nieopłacalne. Te właśnie produkty klienci zamawiają zwykle online z dostawą wysyłkową. Czasem to jedyny sposób, by egzotyczna przyprawa ze sklepu w Warszawie, trafiła na stół w bieszczadzkiej chacie.
Zakupy w sieci – perspektywy
Szacuje się, że obecnie zakupy spożywcze online robi co czwarty użytkownik internetu. To prawie dwa razy więcej, niż przed rokiem. Liczba konsumentów, którzy wybierają ten sposób zakupów żywności wciąż rośnie.
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
- ERLI: Dynamiczny rozwój w III kwartale 2024 rokuW ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku platforma ERLI osiągnęła wartość sprzedanych towarów (GMV) na poziomie 849 mln PLN, co ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.