Zakupy online nie są nowością. W sieci od dawna kupujemy ubrania, kosmetyki, części samochodowe, czy… dzieła sztuki. Coraz bardziej popularne jest również kupowanie żywności przez internet. Jakie zalety posiada takie rozwiązanie? Kto z niego korzysta i jak często?
Skąd pomysł na sprzedaż żywności online?
Kiedy w sieci pojawiły się pierwsze sklepy online z artykułami przemysłowymi, pojawienie się możliwości zakupu żywności w ten sposób było tylko kwestią czasu. To logiczne – grupa konsumentów szukająca w internecie wszystkiego, będzie szukać również żywności.
Dość szybko klienci dostrzegli w kupowaniu żywności możliwość zaoszczędzenia czasu i pieniędzy.
Wygoda i oszczędność
Zakupy w sklepie stacjonarnym to cała wyprawa. Czas zabierają nam nie tylko zakupy, ale też dojazd i parkowanie. Robiąc zakupy online w zaciszu własnego domu czas ten możemy poświęcić choćby na staranniejszy wybór produktów, czy wyszukanie korzystniejszych ofert.
Przy wyborze żywności ze sklepu online istnieją większe szanse zakupu tylko tego, czego rzeczywiście potrzebujemy. Z badań i obserwacji specjalistów wynika, że odwiedzając sklep stacjonarny, często wrzucamy do koszyka produkty, o których zakupie nie myśleliśmy wcześniej i które nie są nam potrzebne. Bardzo często lądują one po jakimś czasie w śmietniku z przekroczoną datą przydatności do spożycia.
Promocje i oferty specjalne
To prawda – promocje istnieją również w sklepach stacjonarnych. Jednak w związku z tym, że sklepy spożywcze online wciąż zdobywają klientów, ich oferty bywają naprawdę atrakcyjne. Niższe ceny wynikają również z faktu, że sklepy sprzedając online znacznie oszczędzają na obsłudze.
Niektóre oferty promocyjne są przeznaczone tylko dla klientów online, co jest dodatkową zachętą do dokonywania zakupów w ten sposób. Zakupy przez internet mają też jeszcze jedną niewątpliwą zaletę – możliwość zakupu nietypowych produktów, czy egzotycznych przypraw niedostępnych w większości sklepów stacjonarnych. W przypadku niektórych produktów ich magazynowanie w sklepie stacjonarnym z uwagi na małą rotację jest nieopłacalne. Te właśnie produkty klienci zamawiają zwykle online z dostawą wysyłkową. Czasem to jedyny sposób, by egzotyczna przyprawa ze sklepu w Warszawie, trafiła na stół w bieszczadzkiej chacie.
Zakupy w sieci – perspektywy
Szacuje się, że obecnie zakupy spożywcze online robi co czwarty użytkownik internetu. To prawie dwa razy więcej, niż przed rokiem. Liczba konsumentów, którzy wybierają ten sposób zakupów żywności wciąż rośnie.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.