Zalando ułatwia sklepom stacjonarnym wejść w cyfrowy handel

Opublikowano: 24 października 2016. Kategoria: Rynek. Tagi:

Po niedawnym udostępnieniu lokalnego asortymentu dwóch berlińskich sklepów adidas,platforma modowa Zalando umożliwia małym przedsiębiorcom i lokalnym sklepom sprzedaż produktów swoim klientom.

zalangoPilotażowy projekt Zalando umożliwia lokalnym sprzedawcom posiadającym ograniczone zaplecze technologiczne połączenie z platformą Zalando poprzez zewnętrzne rozwiązanie „gax-system”. Pierwsze 10 sklepów, które dołączyły do projektu, będzie miało możliwość swobodnie akceptować zamówienia od klientów Zalando oraz udostępniać klientom produkty ze swoich sklepów.

Coraz więcej Polaków korzysta z usług online, podczas gdy nadal większość asortymentu odzieżowego znajduje się w sklepach stacjonarnych. Strategia platformy Zalando ma na celu połączyć nie tylko wielkie marki i sprzedawców, ale także wspomóc rozwój lokalnych sklepów mających ograniczoną infrastrukturę i rozwiązania technologiczne. Dzięki temu Zalando staje się cyfrowym rozwiązaniem dla mniejszych sklepów, które muszą zmierzyć się z wyzwaniami związanymi z cyfryzacją, oferując im kolejne kanały sprzedaży – mówi Tomasz Ebbig, Senior Brand Marketing Manager.

Będąc lokalnym przedsiębiorstwem, naszym największym wyzwaniem jest dotarcie do nowych konsumentów, w szczególności tych z młodszego pokolenia. W związku z tym, aby zwiększyć sprzedaż, ważna jest obecność w świecie online, dzięki której możemy zyskać dodatkowy kanał dystrybucji. Nasze dotychczasowe doświadczenie w sprzedaży online poprzez gax-system jest bardzo dobre. Jesteśmy w stanie sprzedać więcej produktów różnych marek oraz korzystać z szerokiego zasięgu, jakie oferuje Zalando. Gdybyśmy mieli prowadzić sklep online samodzielnie, musielibyśmy znacznie zwiększyć powierzchnię sklepu oraz zatrudnić dodatkowych pracowników. Natomiast dzięki gax-system możemy elastycznie decydować, które zamówienia zaakceptować w sieci – mówi Thomas Ganguim z Tip Tap Kinderschuhe z Weilheim w Bawarii, właściciel jednego ze sklepów uczestniczących w projekcie.

Zdjęcie: Thomas Ganguim z Tip Tap Kinderschuhe z Weilheim w Bawarii, właściciel jednego ze sklepów uczestniczących w projekcie

Dawid ZarazińskiZalando ułatwia sklepom stacjonarnym wejść w cyfrowy handel

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Facebook Twitter

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Kierownik think tanku "How To Do IT", powołanego przez wydawcę "Harvard Business Review Polska". Zajmuje się tematami związanymi z nowymi technologiami, biznesem i kulturą.