Zalety i wady opisów tekstowych

Być może siedzisz teraz za biurkiem zastanawiając się, czy w Twoim sklepie internetowym warto wprowadzić opisy tekstowe na stronach poszczególnych kategorii produktów. Czym kierować się, podejmując decyzję w tej sprawie?

opisyPrzeanalizujmy możliwości kadrowe naszego zespołu; zastanówmy się nad kluczowymi cechami naszej grupy docelowej i orientacją jej reprezentantów w naszej ofercie. Zastanówmy się nad strategią pozyskiwania ruchu dla naszej witryny. Korzystając z własnego doświadczenia tworzenia strony programu Kaspersky Internet Security w witrynie sklepu internetowego, przygotowałem krótkie zestawienie podstawowych zalet i wad takiego rozwiązania. Mam nadzieję, że okaże się ono pomocne w podejmowaniu indywidualnych decyzji w tej sprawie. Powodzenia!

Zalety

  • Decydując się na wprowadzenie takiej funkcjonalności, możesz stać się lepszy od konkurencji. Wciąż zbyt mało ludzi biznesu przywiązuje wagę do wychodzenia naprzeciw potrzebom internetowych wyszukiwarek, a zatem dostarczaniu im oryginalnego i interesującego contentu.
  • Klientów nie grzeszących wiedzą o asortymencie, jakiego poszukują możesz przekonać do swojej oferty sugestywnością opisu tekstowego.

Wady

  • Praco- i czasochłonność. Dla bardzo rozbudowanych serwisów koniecznością może okazać się przygotowanie nawet setek podobnych tekstów.
  • Na monitorach o małej rozdzielczości ekspozycja opisu tekstowego może zajmować zbyt wiele miejsca. Tworząc wspomnianą wcześniej stronę, by uniknąć podobnej sytuacji ukryłem część tekstu pod butonem „podaj dalej”.
  • Celem zamieszczania opisów jest wsparcie sprzedaży, ale ich nadto wyeksponowana treść może nawet odciągać uwagę od listy produktów.

Jeżeli osiągnięcie dobrych wyników w organicznych wynikach wyszukiwania jest częścią twojej strategii biznesowej wdrożenie opisów jawi się wręcz jako konieczność. W przypadku kiedy SEO nie jest twoim priorytetem musisz rozważyć wszystkie za i przeciw.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top