Być może siedzisz teraz za biurkiem zastanawiając się, czy w Twoim sklepie internetowym warto wprowadzić opisy tekstowe na stronach poszczególnych kategorii produktów. Czym kierować się, podejmując decyzję w tej sprawie?
Przeanalizujmy możliwości kadrowe naszego zespołu; zastanówmy się nad kluczowymi cechami naszej grupy docelowej i orientacją jej reprezentantów w naszej ofercie. Zastanówmy się nad strategią pozyskiwania ruchu dla naszej witryny. Korzystając z własnego doświadczenia tworzenia strony programu Kaspersky Internet Security w witrynie sklepu internetowego, przygotowałem krótkie zestawienie podstawowych zalet i wad takiego rozwiązania. Mam nadzieję, że okaże się ono pomocne w podejmowaniu indywidualnych decyzji w tej sprawie. Powodzenia!
Zalety
- Decydując się na wprowadzenie takiej funkcjonalności, możesz stać się lepszy od konkurencji. Wciąż zbyt mało ludzi biznesu przywiązuje wagę do wychodzenia naprzeciw potrzebom internetowych wyszukiwarek, a zatem dostarczaniu im oryginalnego i interesującego contentu.
- Klientów nie grzeszących wiedzą o asortymencie, jakiego poszukują możesz przekonać do swojej oferty sugestywnością opisu tekstowego.
Wady
- Praco- i czasochłonność. Dla bardzo rozbudowanych serwisów koniecznością może okazać się przygotowanie nawet setek podobnych tekstów.
- Na monitorach o małej rozdzielczości ekspozycja opisu tekstowego może zajmować zbyt wiele miejsca. Tworząc wspomnianą wcześniej stronę, by uniknąć podobnej sytuacji ukryłem część tekstu pod butonem „podaj dalej”.
- Celem zamieszczania opisów jest wsparcie sprzedaży, ale ich nadto wyeksponowana treść może nawet odciągać uwagę od listy produktów.
Jeżeli osiągnięcie dobrych wyników w organicznych wynikach wyszukiwania jest częścią twojej strategii biznesowej wdrożenie opisów jawi się wręcz jako konieczność. W przypadku kiedy SEO nie jest twoim priorytetem musisz rozważyć wszystkie za i przeciw.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.