Jak zareklamować własną firmę w Internecie?

Istnieje wiele sposobów na promowanie własnej firmy. Prócz tradycyjnej reklamy, jaką jest reklama w telewizji, radio czy prasie, ogromną popularnością cieszy się reklama online. Decyzja dotycząca tego, jak, gdzie i kiedy promować swój biznes powinna być podejmowana z rozsądkiem. Zapoznaj się z artykułem, aby poznać bliżej niektóre opcje reklamy i nie popełnić faux-pas już na samym początku promocji swojej firmy.

Jak zareklamować własną firmę w Internecie? 1

 

Strona internetowa

Podstawowym, choć niekoniecznie prostym sposobem do promocji swojej firmy jest stworzenie strony internetowej. Jest to jedna z najpowszechniejszych form promowania swojej działalności, a zarazem bardzo skuteczna. Strona internetowa w ok. 75 % wpływa na decyzje zakupowe danego klienta. Zaletą takiej strony są niemalże nieograniczone możliwości w publikacji treści. Możesz zamieścić na niej wszelkie informacje dotyczące Twojej firmy, które uznasz za stosowne. Korzyścią jest również szerokie grono odbiorców lub konkretna grupa docelowa, do których możesz dotrzeć dzięki swojej stronie. Na początku jej tworzenia będziesz potrzebował domeny internetowej – nazwy pod którą będzie istniała Twoja strona. Warto jednak sprawdzić, czy domena, którą chcesz użyć, jest wolna i niewykupiona wcześniej przez kogoś innego. Do działania strony internetowej potrzebujesz również hostingu. Są to udostępnione przez dostawcę usług internetowych zasoby serwera, na którym znajdować się będzie Twoja strona. Podczas wyboru takiego dostawcy warto kierować się jakością dostarczanych usług, profesjonalizmem, czy też możliwością samodzielnej konfiguracji serwera w pełnym zakresie. Pamiętaj, że darmowy hosting nie zawsze będzie dobry. Kilka rzeczy, o których warto pamiętać, jeżeli chcesz mieć dobrze wykonaną stronę, to przede wszystkim przejrzysta budowa, o nieskomplikowanej nawigacji. Teksty, które na niej umieszczasz, powinny być czytelne i dobrze widoczne. Umieść również swoje dane kontaktowe, aby potencjalni klienci mogli łatwo się z Tobą kontaktować.

Pozycjonowanie strony

Skuteczną metodą w zareklamowaniu własnej strony internetowej może okazać się jej pozycjonowanie. Są to działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Przekłada się to z kolei na liczbę odwiedzin, która tym sposobem znacznie wzrasta. Pozycjonerzy potwierdzają, iż najczęściej wybierane przez użytkowników serwisy to te, które znajdują się na pierwszej stronie wyszukiwarki – im wyżej, tym lepiej.
Wybierając firmę zewnętrzną zajmującą się pozycjonowaniem strony, nie kieruj się wyłącznie ceną. Może okazać się to zgubne, a skutki odwrotne do zamierzonych.

Blog internetowy

Kolejną propozycją na reklamowanie swojej firmy w Internecie jest prowadzenie bloga. Dużym plusem jest fakt, że w tym przypadku nie będzie to wymagało od Ciebie dużych nakładów finansowych. Warto jednak poświęcić na to działanie więcej swojego czasu, co przełoży się na skuteczność promocji. Dodając wpisy dotyczącej danej tematyki, powinieneś pamiętać o systematyczności. Jeśli zakładasz, że będziesz dodawał wpisy, np. co tydzień – trzymaj się tego. Pamiętaj również, by Twoje posty były merytoryczne i rzeczowe.
Alternatywą dla prowadzenia własnego bloga jest możliwość wykupienia artykułu sponsorowanego u blogera, który zajmuje się podobną tematyką. Często się zdarza, że firmy praktykują wysyłanie swoich produktów do blogerów w zamian za napisanie recenzji na ich temat, co również jest ciekawym pomysłem na reklamę.

E-mail marketing

Jest to forma promocji, w której źródłem komunikacji jest poczta elektroniczna. Polega ona na wysyłaniu przemyślanych wiadomości do ściśle określonej grupy docelowej. Skuteczność e- mail marketingu zależy głównie od treści dopasowanej do potrzeb konkretnej grupy odbiorców. Twoim zadaniem jest przede wszystkim pozyskanie bazy osób, do których będziesz mógł wysyłać swoje wiadomości. Następnie, tworząc komunikat, pamiętaj o odpowiednim doborze słów. Przekaz wiadomości powinien być prosty, a zarazem rzeczowy. Istotny jest także temat wiadomości- powinien być zachęcający i nietuzinkowy, tak aby odbiorca chciał otworzyć i zainteresować się Twoim e-mailem. W ten sposób możesz zbudować trwałe relacje ze swoimi klientami. Ich jakość przełoży się na rozpoznawalność Twojej firmy, a dzięki temu na wzrost sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów.

Fora dyskusyjne

Promowanie na forach dyskusyjnych ma za zadanie podnieść świadomość klientów o danym produkcie, usłudze bądź firmie. Wybierając forum, na którym będziesz się reklamował, pamiętaj, aby były powiązane tematycznie z oferowanymi przez Ciebie usługami. Zwiększy to wiarygodność Twoich wpisów. Nie przesadzaj także z nadmiernym zachwalaniem swojej oferty, gdyż może to Ci przynieść skutki odmienne od planowanych. Twoje posty powinny być naturalne. Przeanalizuj, które fora są aktywne, modne i posiadają dużą liczbę odsłon. Nie będziesz w ten sposób tracił czasu na wpisy, których i tak może nikt nie zobaczyć. Pamiętaj o odpowiednim podpisie komentarza. Możesz pozostawiać posty anonimowo, podpisywać się wybraną frazą kluczową związaną z Twoim serwisem lub podpisem może być nazwa Twojej firmy.

Jak zareklamować własną firmę w Internecie? 2

Serwisy społecznościowe

W obecnej dobie internetu istnieje wiele serwisów społecznościowych, na których możesz promować swoją firmę. Wśród nich można wyróżnić Facebook, Twitter, NK, Youtube, czy też Google +. Jest to dobry sposób na reklamę, gdyż z serwisów tych korzysta dziennie miliony użytkowników. Tworząc profil na danym portalu, możesz łatwo dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Zachęć ich do odwiedzenia Twojego profilu poprzez zorganizowanie konkursu, wstawienie ciekawych zdjęć, czy opisów. Odpowiednio prowadzony fanpage wzbudzi w ten sposób spore zainteresowanie.
Jak widzisz, istnieje wiele sposobów na promocję swojej firmy w Internecie. Wybierz odpowiedni dla siebie i zacznij działać od razu, ponieważ jak to mówią „dobra reklama jest dźwignią handlu”.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top