Eco-driving to modny ostatnio termin, podobnie jak grywalizacja – często się go używa, ale co to właściwie jest? To zasady, dzięki którym można jeździć ekologicznie, tanio i bezpiecznie. Nie trzeba się uczyć na pamięć całej listy trudnych reguł, aby stać się eco-driverem.
Jedną z zasad ekologicznej jazdy jest… ekologiczne auto. Jeśli zależy Ci na niskich kosztach paliwa i niskiej emisji spalin, nie kupuj suv’a z trzylitrowym silnikiem. A jeśli już taki posiadasz… przynajmniej stosuj się do kolejnych zasad.
Eco-driving to jazda wtedy, kiedy jest to konieczne. Jazda do sklepu oddalonego od domu 500 m to istne marnotrawstwo oraz utrata okazji na zdrowy spacer. Mimo, że jedna jaskółka wiosny nie czyni, to już kilka – owszem. Rezygnujmy z niepotrzebnego odpalania silników – emisja spalin zmniejszy się, a nasze portfele będą grubsze.
Pamiętaj o odpowiednich obrotach. Kiedy już wybierasz się w dłuższą podróż, pamiętaj, aby odpowiednio dodawać gazu i zmieniać biegi. Jeśli jeździsz dieslem, bieg zmieniaj przy 2000 obrotach. Jeśli masz silnik benzynowy, obroty mogą sięgać 2500 obrotów.
Po odpaleniu silnika jedź. Odwróć kolejność odpalenie silnika – zapięcie pasów i nie rozgrzewaj silnika przed ruszeniem – współczesne samochody są gotowe do jazdy już po uruchomieniu. Rozgrzewając go uprzednio tracisz paliwo i zwiększasz emisję spalin.
Obecnie na rynku pojawiają się aplikacje dla kierowców, które nie tylko nauczą Cię zasad eco-drivingu – posłużą sią nawet grywalizacja w tym celu. Warto poczytać, co można pobrać na telefon, aby jeździć oszczędniej i bezpieczniej.
Poza tym warto mieć głowę na karku i nie słuchać doradców, którzy zalecają jazdę na „luzie”. Jeśli chcesz zwolnić i nie musisz tego robić gwałtowanie, po prostu puść nogę z gazu – nic więcej. No, chyba że jeździsz maluchem, to może inne zasady obowiązują. W każdym razie nowsze samochody zdecydowanie ekologiczniej jeżdżą na biegu, lecz bez dodawania gazu.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...