Zaufanie do sklepu internetowego: jak je budować?

Opublikowano: 25 września 2019. Kategoria: Komunikacja w e-biznesie. Tagi:

Dla jednych zakupy w sklepie internetowym to codzienność, dla innych wciąż nowość, która oznacza sporo stresu i niepewności. Co zrobić, aby zachęcić ludzi do zakupów właśnie w naszym sklepie?

Oto 6 pomysłów na zbudowanie zaufania do sklepu internetowego.

Dobre pierwsze wrażenie, czyli wygląd sklepu internetowego

To jest zupełnie tak, jak w życiu: budzący zaufanie wygląd jest najlepszym punktem wyjścia, a właściwie wejścia w nową znajomość. Dobrze wyglądający sklep internetowy o przemyślanie skonstruowanej strukturze, w której klient łatwo się połapie, poprawnymi opisami produktów i przejrzystym, interesującym wyglądzie na pewno prędzej wzbudzi zaufanie niż ten z bałaganem na stronie, nieprzyjazną kolorystyką czy brakami w opisach produktów. Ludzie nie lubią chodzić do sklepów, gdzie ubrania niechlujnie wiszą na wieszakach lub nie można znaleźć potrzebnej rzeczy w gąszczu regałów – daj im komfort zakupów w swoim sklepie internetowym już na wejściu!

Zawsze do usług, czyli informacje kontaktowe

Uwiarygodnieniu działalności sklepu internetowego sprzyja zamieszczenie w widocznym miejscu informacji kontaktowych. Nazwa firmy, jej siedziba, mail czy telefon pozwalają zweryfikować, czy dany sklep internetowy na pewno istnieje i w razie problemów można będzie łatwo skontaktować się z nim albo wcześniej – zasięgnąć porady w zakresie wyboru produktów. Dobrym rozwiązaniem – jeśli masz taką możliwość – może być zainstalowanie na stronie sklepu internetowego czatu, który pozwala na bezpośredni kontakt z konsultantem z wszelkimi pytaniami. Taki funkcjonuje na przykład na stronie www.wyjatkowyprezent.pl, sprzedającej pomysły na ciekawe prezenty. By uzyskać szczegółowe informacje na temat danej oferty, można tam „zaczepić” konsultanta online.

Zaufanie do sklepu internetowego: jak je budować? 1

Jak nie z obrazka, czyli prezentacja produktów

Jedną z głównych obaw klientów sklepów internetowych jest to, że produkt, jaki otrzymają, będzie mniej satysfakcjonujący niż zaprezentowany na zdjęciach. By zminimalizować te obawy zainwestuj (czasem jedynie czas) w zabiegi, które pomogą klientowi dobrze poznać oferowane w twoim sklepie produkty. Dobrej jakości zdjęcia, różne ich warianty, możliwość przybliżania, być może wideo – im lepiej przedstawiony produkt „na półce”, tym lepiej się przecież sprzedaje. Przykładem sklepu, który stara się maksymalnie dobrze pokazywać swoje produkty jest sklep z ubraniami www.na-kd.com, gdzie do wielu produktów dołączane są materiały wideo, pokazujące, jak dana część garderoby wygląda na modelce.

Zaufanie do sklepu internetowego: jak je budować? 2

Ostrożnie z pieniędzmi, czyli wiarygodne metody płatności

Inną z poważnych obaw klientów sklepów internetowych są kwestie związane z płatnościami. Sklep internetowy, budzący zaufanie, będzie dawał możliwości wyboru metod płatności oraz jednoznacznie informował o tym, że płatność została pomyślnie zrealizowana i klient może spokojnie czekać na swój zakup. Warto korzystać ze znanych, zaufanych metod płatności w swoim sklepie internetowym, by klient miał pewność, że jego pieniądze nie trafią do oszusta.

Co sądzą inni, czyli oceny i komentarze

Sekcja ocen i komentarzy to element, który nie tylko pomaga klientowi w wyborze produktu, ale uwiarygodnia sklep internetowy i budzi do niego zaufanie. Warto zdecydować się na umożliwienie klientom wypowiadania się, także nie zawsze przychylnego, na temat produktów. Tak jest na przykład na www.zalando.pl – klientki zapoznać się mogą zarówno z pozytywnymi, jak i negatywnymi komentarzami na temat produktów, co budzi u nich przekonanie, że sklep jest uczciwy w swojej sprzedaży, a one mogą poznać całe spektrum opinii o jego ofercie.

Zaufanie do sklepu internetowego: jak je budować? 3

Daj się poznać, czyli nie lekceważ sekcji „O mnie”

Trudno zaufać komuś, kogo nigdy nie widzieliśmy na oczy. W sklepie internetowym sprzedawca nie może podejść, podać ręki i zaprosić do obejrzenia tego, co ma w ofercie, ale pewnym substytutem tego jest opowiedzenie w zakładce „O mnie” o właścicielu, zespole, jaki pracuje na sukces sklepu wraz z zamieszczeniem zdjęć. Tak jest na przykład w sklepie internetowym www.aniakruk.pl, gdzie właścicielka opowiada o sobie i tym, jak rozwija rodzinny biznes biżuteryjny.

Zaufanie do sklepu internetowego: jak je budować? 4
Izabela PiechotaZaufanie do sklepu internetowego: jak je budować?

Podziel się!

O autorze

Izabela Piechota

Ekonomistka z wykształcenia i z zamiłowania. Analizuje rynki, opracowuje ekspertyzy biznesowe i pisze artykuły na tematy związane z ekonomią.