Zewsząd możemy usłyszeć, że branża TSL ma się świetnie i stanowi z roku na rok o coraz większym procencie produktu krajowego brutto. Gdy jednak spojrzymy na wszystko w skali mikro, dostrzeżemy problemy poszczególnych przedsiębiorstw, zmagających się z rosnącą konkurencją i co za tym idzie — spadkiem ilości realizowanych zleceń. Mimo tego, że nasze usługi mogą stać na bardzo wysokim poziomie, gdy nikt o nich nie wie, ciężko o jakiekolwiek przychody. Dziś pokażemy Wam dwie niepozorne wskazówki, jak zdobyć większą ilość klientów, chętnych do podjęcia współpracy.
Jak zapewne możemy się domyślić, nie trzeba wykazywać się specjalistyczną wiedzą biznesową, aby móc stwierdzić, że zmagamy się z niedoborem klientów. Rosnąca ilość pustych przejazdów, długie przestoje, czy kursy przynoszące minimalne zyski, niepokrywające bieżących kosztów. Czym przyciągnąć nowych kontrahentów?
Strona internetowa
Zacznijmy od poprawy tego, co dzisiejsi klienci znajdują, jako pierwsze, czyli strony internetowej naszej firmy. Jednak zanim zajmiemy się samą stroną, lepiej zadbać o jej widoczność w wyszukiwarkach internetowych za pomocą słów kluczowych. Najprościej mówiąc, są to zwroty opisujące Twój biznes, takie jak przewozy międzynarodowe Bitlogistics, które, gdy będą dobrane w odpowiedni sposób, podziałają jak drogowskaz do naszej strony i co za tym idzie, zwiększają ilość klientów chętnych na podjęcie współpracy.
Zadowolony klient to skarb
Kluczowym punktem naszej strategii powinno być także indywidualne podejście do każdego klienta, dbając o zadowolenie z naszych usług. Wystarczy zdać sobie sprawę z tego, że zachwycony klient może „przyciągać” na swoje polecenie kolejnego i tak dalej. Pomyślcie tylko jaką siłę będzie miała ich większa ilość! Problemem może być jednak to, że klient niekoniecznie będzie pamiętać o pozytywnej ocenie naszych działań np. na forach czy grupach dyskusyjnych. Dlaczego tak jest? Otóż wynika to z dość prostego mechanizmu, sprawdzającego się od lat. Osoba, która zakupi usługę i będzie ona wykonana w niewłaściwy sposób, znacznie chętniej wystawi nieprzychylne opinie, niż w przypadku gdy zrobiono to w sposób bezbłędny i nienaganny, tak jak robi to firma przewozowa Bitlogistics. Czasami jednak wystarczy delikatnie przypomnieć o polecaniu naszej firmy dalej, a przyniesie to kapitalne efekty!
Podsumowanie
Oczywiście warto pamiętać o tym, że są to zaledwie dwa źródła pozyskiwania nowych klientów dla naszych usług. Mimo tego uważamy, że są to elementy, które często zaniedbujemy! Co z tego, że mamy świetną, intuicyjną i przejrzystą stronę internetową, jak nikt na nią nie trafi? Czy zdajemy sobie sprawę, jak ogromną siłę formowania opinii mają zadowoleni kontrahenci? Gdy dołączymy do tego obecność na giełdach transportowych czy mediach społecznościowych, możemy być pewni, że w końcu odbijemy się od dna!
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.