„One of our big focus areas for 2018 is making sure the time we all spend on Facebook is time well spent” – tymi słowami Mark Zuckerberg rozpoczął swoją wypowiedź informującą o kolejnych zmianach na Facebooku. Aby korzystanie z Facebooka miało „pozytywny wpływ na użytkowników”, w niedługim czasie na naszych tablicach zobaczymy więcej postów od znajomych niż postów publikowanych przez strony.
Największe zasięgi zdobędą posty, które zachęcą użytkowników do dyskusji – je Facebook będzie pokazywał częściej niż pozostałe. Celem publikowanych materiałów powinno być zatem nakłonienie użytkownika do konwersacji i ożywionej dyskusji. Jak poradzić sobie z zapowiadaną zmianą i jak dalej prowadzić firmowe fanpage, aby ich zasięgi nie zaczęły drastycznie spadać? Oto garść porad od specjalistów z krakowskiej agencji social media Brandbay.pl.
Po pierwsze – Pytaj, a nie tylko informuj
Ograniczcie posty, w których tylko przekazujecie informacje o marce. Pytajcie fanów o zdanie, pozwólcie im mieć wpływ na to, co będzie publikowane na Waszych fanpage.
Po drugie – Postaw na transmisje na żywo
Mimo rosnącego trendu wideo, nie zapomnijcie o tym że live, czyli transmisja na żywo, może pomóc Wam uzyskać nawet sześciokrotnie większe zasięgi.
Po trzecie – Pamiętaj, że w grupie siła
W kontekście wprowadzanych zmian, jeszcze ważniejszym elementem serwisu staną się grupy. Mimo że ich rozkwit obserwujemy już od dłuższego czasu, umiejętnie wykorzystane pomogą Wam znacznie ograniczyć koszty promocji.
Po czwarte – Twórz wydarzenia
Na znaczeniu zyskają również wydarzenia, które informując oraz angażując, pozwolą dotrzeć do większej ilość osób w grupie docelowej. Umieśćcie je na stałe w strategii komunikacji waszej marki na Facebooku.
Po piąte – Nakłoń, by wyświetlali najpierw
Znajdzie sposób, aby przekonać Waszych fanów do zaznaczenia opcji „Wyświetlaj najpierw”. Dzięki temu dotrze do nich każdy post, który zostanie przez nich opublikowany. Nie będzie to łatwe, ale gra jest warta świeczki!
Jak widać, zmniejszenie zasięgów organicznych nie musi oznaczać dużo większych wydatków na reklamę. Nasze działania muszą jednak zmierzać w kierunku większej liczby interakcji, inicjowania dyskusji i rozwijania relacji.
Wpisy promowane
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
- Style przywództwa a zarządzanie zmianą w organizacjiZarządzanie zmianą w organizacji to proces, który wymaga nie tylko odpowiedniej strategii i narzędzi, ale także właściwego przywództwa. Różnorodne metody ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.