Zwiększ obroty sklepu online w 5 prostych krokach

Ostatnia dekada to prawdziwy boom na zainteresowanie sklepami internetowymi. Zarówno u klientów poszukujących większej różnorodności oraz najlepszych ofert dla siebie, ale również właścicieli sklepów stacjonarnych szukających sposobów na zwiększenie zysków. Ci drudzy coraz częściej zauważają szereg możliwości jakie niesie ze sobą wdrożenie internetowej wersji sklepu stacjonarnego. Odchodzenie od fizycznego pieniądza na rzecz bezgotówkowych form płatności jest tylko jednym z wielu aspektów w szybko zmieniającym się świecie, które sygnalizują przedsiębiorcom potrzebę na dywersyfikację swoich usług, a w szczególności unowocześnienie formy sprzedaży w przypadku sklepów.

Zwiększ obroty sklepu online w 5 prostych krokach 1
Zwiększ obroty sklepu online w 5 prostych krokach

Odsetek internautów kupujących online wykazuje nieprzerwany wzrost z każdym rokiem. W 2019 roku aż 62% internautów kupowało online korzystając z szerokiego wachlarza usług eCommerce. Jest to wzrost o 6% w stosunku do roku 2018. Pokazuje to skale wzrostu i popularności internetowych form oferowania produktów i usług. Zgodnie z raportem Gemius dla Ecommerce – trzy najczęściej wymieniane zalety e-zakupów według badanych, to możliwość kupowania w każdym momencie, 24/7 (75%), brak konieczności jechania do sklepu (72%), oraz nieograniczony czas wyboru (68%). Ważna jest również coraz łatwiejsza ścieżka zakupowa dla potencjalnego klienta.

Nieważne, czy posiadasz już swój sklep internetowy od jakiegoś czasu, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z eCommerce, nie osiągniesz sukcesu, jeśli nie przyciągniesz klientów do swojego e-biznesu. Warto mieć na uwadze, że pozyskanie użytkowników do sklepu internetowego może być naprawdę trudne i czasochłonne, szczególnie w dobie szybkiego wzrostu tego rodzaju działań w całej Polsce i na świecie. Nie warto jednak się zrażać. Wystarczy kilka podstawowych i sprytnych zabiegów, aby zwiększyć swoje szanse na wybicie się spośród rosnącej konkurencji.

5 sposobów, które pomogą Ci uzyskać duży ruch bez wydawania znaczącego budżetu:

Pierwsze wrażenie

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zadać sobie pytanie, czy Twoja strona jest atrakcyjna wizualnie dla potencjalnego klienta. Projekt sklepu internetowego jest kluczowy w początkowym etapie decyzji o wejściu w świat eCommerce. Jeśli jest mało intuicyjny i nie przyciąga wzroku, klienci po prostu wyjdą. Przyjmuje się, że decyzja użytkownika o zakupie jest zazwyczaj podejmowana na stronie już po 3 sekundach. Jeśli klient poszukuje eleganckiego garnituru i natknie się na niezoptymalizowaną i nieprofesjonalną stronę internetową, to można mieć pewność, że się wycofa. Klient posiadając tysiące sklepów internetowych do wyboru, wybierze ten, którego projekt jest najbardziej nowoczesny i estetyczny. Powód tego jest prosty: estetyczny sklep jest uważany za bardziej niezawodny i godny zaufania. Dlatego już od samego początku, fazy pomysłu na sklep warto mieć na uwadze aspekt wizualny sklepu.

Media Społecznościowe

Kluczem do sukcesu w mediach społecznościowych jest dostarczanie interesujących i intrygujących treści. Jako marka powinieneś dostarczać taki content, aby ludzie chcieli za tobą podążać. Jeśli uda Ci się dopracować ten element, będziesz miał odpowiedni kanał marketingowy wspierający sprzedaż bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów finansowych. Zacznij od regularnego pisania postów, zaangażowania swoich potencjalnych klientów poprzez zadawanie im pytań oraz używaniu dobrej jakości grafik.

Obsługa klienta

Doskonała obsługa klienta to podstawa. Pamiętajmy, że nie ma lepszej promocji niż zadowoleni klienci. Spraw, aby doświadczenie zakupowe w Twoim sklepie było niezwykłe dobrym tego słowa znaczeniu. Pomijając aspekt wizualny sklepu, warto zapewnić swoim klientom udogodnienia związane z samym procesem płatności. Im więcej możliwości na zapłatę zaoferujesz w ramach swojego sklepu tym większa szansa na sukces sklepu. Warto skupić się na szybkich i nowoczesnych rozwiązaniach dla płatności online oferowanych w pakietach przez firmy specjalizujące się w tej dziedzinie. Przykładem firmy udostepniającej pełen pakiet dla szybkich i bezpiecznych płatności online są Polskie ePłatności, które nie tylko dostarczą rozwiązania dla Twojego sklepu internetowego w postacie możliwości płatnościami ApplePay czy GPay oraz BLIK a także możliwość płatności w blisko 200 walutach z całego świata, ale również pomogą wspierać rozwój stacjonarnych jednostek poprzez oferowanie dodatkowych usług dla terminali nawet za 0zł.

E-mail marketing

E-mail marketing jest to tanie i skuteczne rozwiązanie mające na celu przyciągnięcie klientów nie tylko w początkowej fazie funkcjonowania sklepu, ale przez cały okres jego działania. Wysyłanie maili o nowych produktach, promocjach czy podziękowaniu za zrobione zakupy i zapraszaniu ponownie może prowadzić do zwiększenia sprzedaży w przyszłości, ale co ważniejsze do zyskania lojalnych klientów.

Pokaż opinie zadowolonych klientów

Twoi zadowoleni klienci mogą dostarczyć Ci jedną z najbardziej wartościowych broni w Twoim arsenale – referencje. Kilka pozytywnych i obiektywnych treści od zadowolonych klientów jest znacznie bardziej wpływowe niż nawet najlepiej napisany opis dla produktów jakie oferujesz. Jeśli masz listę zadowolonych klientów, upewnij się, że twoi potencjalni klienci o tym wiedzą.

Jak widać, w przypadku startu internetowej wersji sklepu, aby przyciągnąć klientów nie jest potrzebna znacząca ilość inwestowania w reklamę. Oczywiście jest to przydatne, ale warto mieć na uwadze to czy wykonaliśmy wszystkie możliwe zabiegi wstępne, które wygenerują nam ruch na stronie, aby w przyszłości zwiększać nasze możliwości poprzez korzystanie z dodatkowych usług. Najważniejsze jest, aby być kreatywnym i wiedzieć, z jakich kanałów korzystać.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top