Dziś nasze skrzynki mailowe są wręcz zalewane wiadomościami. Dostajemy oferty i reklamy od bardzo różnych podmiotów. Jak wybić się ponad wszystkich i przyciągnąć uwagę subskrybentów?
Bazą do wysyłania mailingów jest dobra baza kontaktów
Skuteczny email marketing jest marzeniem każdego marketera. Jednak żeby w ogóle rozpocząć wysyłki mailingów… musisz mieć do kogo pisać. Nie warto jest jednak kupować gotowe bazy – ich jakość pozostawia naprawdę wiele do życzenia. Najlepszym – lecz również najtrudniejszym – sposobem na dobrą bazę mailingową jest jej budowa od samych podstaw.
Pierwszym miejscem, w którym MUSISZ umieścić formularz zapisu do newslettera jest Twoja strona www. Zachęcaj do zapisywania się w mediach społecznościowych, w reklamach – gdzie tylko się da! Zapraszając do zapisów do newslettera, pamiętaj o zasadzie Double Opt-in. Osoba wpisująca się do bazy mailingowej powinna otrzymać na skrzynkę maila z prośbą o potwierdzenie swojego zgłoszenia.
Takie rozwiązanie ma kilka zalet:
- masz pewność, że wpisująca się osoba naprawdę chce otrzymywać Twoje wiadomości,
- masz pewność, że podany adres e-mail istnieje,
- masz pewność, że adres mailowy należy do konkretnej osoby.
Wiedz, do kogo piszesz… i pisz to, czego ta osoba chce!
Do Twojego newslettera mogą zapisywać się różne osoby. Trafiają tutaj z różnych źródeł i powodów. Jednych skusiłeś rabatem w zamian za zapis, innych przyciągnęły ciekawe treści, a pozostali skorzystali z rekomendacji przyjaciół.
Każda z tych osób powinna dostać od Ciebie to, czego oczekuje. W przeciwnym razie odejdzie, wypisując się z listy mailingowej lub nie odczytując Twoich wiadomości – pomimo że mogłaby być Twoim potencjalnym odbiorcą.
Dlatego też tak ważna jest segmentacja bazy, podzielenie jej na mniejsze grupy o wspólnych cechach. Następnym krokiem jest takie układanie mailingów by zaspokajać potrzeby każdej z nich lub przygotowywanie bardziej indywidualnych komunikatów.
Uważaj, żeby nie spamować!
No i jeszcze jedna kwestia: spamowanie. Wysyłając mailingi, musisz na nie uważać dosłownie i w przenośni.
Dosłownie: jeżeli Twoje mailingi nie będą spełniać wymagań filtrów antyspamowych, to Twoje wiadomości będą trafiać nie do skrzynek odbiorczych, a tych ze SPAMem. Cały Twój trud pójdzie na marne!
W przenośni: spamowaniem nazywane są również zbyt często wysyłane mailingi. Masz dla swoich stałych klientów wyjątkowy rabat, specjalną ofertę i nowe wieści? Nie wysyłaj trzech wiadomości jednego dnia! Albo zbierz wszystkie te treści w jeden mailing, albo rozplanuj wysyłki w czasie!
Według ekspertów najlepiej jest się ograniczyć do regularnych cotygodniowych (a w niektórych branżach nawet comiesięcznych!) mailingów. Oczywiście zdarzają się takie okazje, że możesz złamać tę zasadę… byle nie za często! ;)
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.