Jak zwiększyć skuteczność działań email marketingowych?

Dziś nasze skrzynki mailowe są wręcz zalewane wiadomościami. Dostajemy oferty i reklamy od bardzo różnych podmiotów. Jak wybić się ponad wszystkich i przyciągnąć uwagę subskrybentów?

Bazą do wysyłania mailingów jest dobra baza kontaktów

Skuteczny email marketing jest marzeniem każdego marketera. Jednak żeby w ogóle rozpocząć wysyłki mailingów… musisz mieć do kogo pisać. Nie warto jest jednak kupować gotowe bazy – ich jakość pozostawia naprawdę wiele do życzenia. Najlepszym – lecz również najtrudniejszym – sposobem na dobrą bazę mailingową jest jej budowa od samych podstaw.

Pierwszym miejscem, w którym MUSISZ umieścić formularz zapisu do newslettera jest Twoja strona www. Zachęcaj do zapisywania się w mediach społecznościowych, w reklamach – gdzie tylko się da! Zapraszając do zapisów do newslettera, pamiętaj o zasadzie Double Opt-in. Osoba wpisująca się do bazy mailingowej powinna otrzymać na skrzynkę maila z prośbą o potwierdzenie swojego zgłoszenia.

Takie rozwiązanie ma kilka zalet:

  • masz pewność, że wpisująca się osoba naprawdę chce otrzymywać Twoje wiadomości,
  • masz pewność, że podany adres e-mail istnieje,
  • masz pewność, że adres mailowy należy do konkretnej osoby.

Wiedz, do kogo piszesz… i pisz to, czego ta osoba chce!

Jak zwiększyć skuteczność działań email marketingowych? 1Do Twojego newslettera mogą zapisywać się różne osoby. Trafiają tutaj z różnych źródeł i powodów. Jednych skusiłeś rabatem w zamian za zapis, innych przyciągnęły ciekawe treści, a pozostali skorzystali z rekomendacji przyjaciół.

Każda z tych osób powinna dostać od Ciebie to, czego oczekuje. W przeciwnym razie odejdzie, wypisując się z listy mailingowej lub nie odczytując Twoich wiadomości – pomimo że mogłaby być Twoim potencjalnym odbiorcą.

Dlatego też tak ważna jest segmentacja bazy, podzielenie jej na mniejsze grupy o wspólnych cechach. Następnym krokiem jest takie układanie mailingów by zaspokajać potrzeby każdej z nich lub przygotowywanie bardziej indywidualnych komunikatów.

Uważaj, żeby nie spamować!

No i jeszcze jedna kwestia: spamowanie. Wysyłając mailingi, musisz na nie uważać dosłownie i w przenośni.

Dosłownie: jeżeli Twoje mailingi nie będą spełniać wymagań filtrów antyspamowych, to Twoje wiadomości będą trafiać nie do skrzynek odbiorczych, a tych ze SPAMem. Cały Twój trud pójdzie na marne!

W przenośni: spamowaniem nazywane są również zbyt często wysyłane mailingi. Masz dla swoich stałych klientów wyjątkowy rabat, specjalną ofertę i nowe wieści? Nie wysyłaj trzech wiadomości jednego dnia! Albo zbierz wszystkie te treści w jeden mailing, albo rozplanuj wysyłki w czasie!

Według ekspertów najlepiej jest się ograniczyć do regularnych cotygodniowych (a w niektórych branżach nawet comiesięcznych!) mailingów. Oczywiście zdarzają się takie okazje, że możesz złamać tę zasadę… byle nie za często! ;)

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top