Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?

Allegro to bez wątpienia największy serwis aukcyjny, który pozwala w prosty sposób ze swoją ofertą wyjść do sieci. Nie da się mimo wszystko ukryć, że konkurencja jest tam ogromna. Warto zatem zastanowić się, jak zwiększyć zainteresowanie swoją ofertą. W tym kontekście bliżej przyjrzeć się trzeba między innymi reklamom Allegro Ads.

Co mówią liczby o sprzedaży na Allegro?

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? 1

Nie ulega żadnej wątpliwości, że Allegro to główny kanał sprzedażowy w polskim internecie. Jak pokazują statystyki z listopada i grudnia ubiegłego roku, użytkownicy Allegro kupowali aż 1,2 mln produktów dziennie. Z pewnością jest to związane z okresem przedświątecznym czy też Czarnym Piątkiem, ale takie wyniki sprzedaży robią ogromne wrażenie.

Nic dziwnego, że na Allegro sprzedaje dziś wiele polskich firm, które działają w branży e-commerce. To normalne, ponieważ na Allegro kupiło coś aż 99 proc. internautów, którzy robili zakupy w internecie. Plusem jest w tym przypadku również prostota obsługi takich aukcji. Nie trzeba być tutaj specjalistą z zakresu grafiki czy programowania. Allegro oferuje mnóstwo szablonów i innych pomocy, które w krótkiej chwili pomogą stworzyć aukcję.

Konto Zwykłe vs. konto Firma

Sprzedając coś przez Allegro, niezbędne jest zarejestrowanie konta. Tu do wyboru jest konto Zwykłe oraz konto Firma. Pierwsze zarejestrować warto, jeśli sprzedaży dokonuje osoba prywatna. Przy przedsiębiorstwie lepszym rozwiązaniem jest konto Firma. Taki wybór będzie optymalny przy przedsiębiorcy, który prowadzi całościową sprzedaż przez Allegro lub jest ona tylko uzupełnieniem sprzedaży stacjonarnej bądź tej z wykorzystaniem witryny sklepu internetowego.

Pamiętać należy o tym, że przy założeniu konta Firma przedsiębiorca może zostać zmuszony do przesłania skanów dokumentów, które potwierdzają działalność firmy. Konta takiego nie można udostępnić także innej osobie czy dzielić go ze współmałżonkiem, co jest możliwe przy koncie Zwykłym.

Sposób na zwiększenie sprzedaży na Allegro

Jak zwiększyć sprzedaż na portalu Allegro? Możliwości jest kilka i są one różne. Tak samo, jak różni są również odbiorcy i potencjalni Klienci firmy. Jedni uwagę zwracają tutaj na cenę, inni na koszt wysyłki, a pozostali na miniaturkę czy też opis danego produktu. Dobrym pomysłem może być więc sprzedaż danego artykułu w kilku wariantach. Przy dziesiątkach czy setkach produktów może być to spore wyzwanie. Jednak firmy oferujące wiele produktów aukcje wstawiają przy pomocy tak zwanych „kombajnów” mocno taki zabieg ułatwiających. Użytkownicy, którzy robią to ręcznie, mogą spróbować wstawiać je w kilku wariantach, zmieniając zdjęcie, tytuł aukcji, opis czy cenę. Oczywiście przez cały czas aukcje takie trzeba monitorować i kontrolować. Przez fazę testów zbadać można, które z nich generują większy ruch. Zdarzyć się bowiem może, że takie aukcje nie będą generować wielkiej sprzedaży, ale przyciągać Konsumenta i np. odsyłać do innych aukcji.

Allegro Ads — zwiększenie sprzedaży krok po kroku

Kanałem, który pozwala zwiększyć sprzedaż na Allegro, jest również Allegro Ads. Jest to nic innego jak reklama ofert na Allegro. Do dyspozycji reklamodawcy jest tutaj specjalny panel, w którym ustawia się, co, za ile oraz kiedy chce się promować. Oferty sprzedażowe są wówczas wyświetlane w najpopularniejszych miejscach na serwisie aukcyjnym Allegro, a więc m.in. górnej i dolnej części listingu ofert, miejscu po lewej stronie listy ofert oraz w innych ofertach użytkowników oferujących podobne produkty.

Oczywiście panel jest pomocny, ale nie da się ukryć, że ważna jest również jakość takiego przekazu reklamowego. Tak oto liczą się tutaj grafiki (tak miniaturki, jak również i duże zdjęcia sprzedażowe). Poza tym ważny jest również tytuł czy dokładny opis aukcji. Warto zauważyć, że na mocy współpracy z Allegro otrzymać można także najlepiej odpowiadające ofercie Klienta frazy.

Tworzenie kampanii w Allegro Ads jest w pełni zautomatyzowane. Zacząć należy od wpisania interesujących nas wytycznych. Przykładem jest tutaj cena. Wówczas reklamowana oferta wyświetlać się będzie w danej grupie cenowej poszczególnych produktów. To samo tyczy się też innych parametrów. Inną opcją jest ręczne dodawanie ofert. W takiej sytuacji istnieje jednak ryzyko, że po wygaśnięciu takiej oferty na portalu, zniknie ona również z grupy reklam.

Podsumowanie

Nie ulega wątpliwości, że Allegro Ads to doskonałe narzędzie, które pozwala zwiększyć sprzedaż w branży e-commerce. Warto skorzystać z tego narzędzia, ponieważ jest to doskonała okazja na wyróżnienie swojego produktu w gąszczu szerokiej listy ofert konkurencji. Więcej o Allegro Ads można przeczytać na stronie jednej z oficjalnych agencji partnerskich Allegro – https://www.adpeak.pl/blog/allegro-ads-krok-kroku.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top