Firma Zynga, producent bardzo popularnych gier społecznościowych, złożyła wniosek o uznanie praw do znaku handlowego „ville” w Europie. Czy będzie jedynym dysponentem produkcji wykorzystujących „ville” w nazwie?
Zynga złożyła w Urzędzie ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego, jednostce Unii Europejskiej odpowiedzialnej za rejestrację wspólnotowych znaków towarowych i wspólnotowych wzorów przemysłowych wniosek dotyczący znaku handlowego „ville”. Jeśli wniosek zostanie zaakceptowany, Zynga zyska potwierdzenie praw do „ville” na terenie całej UE.
Próba zabezpieczenia „ville” wynika wprost z popularności gier firmy takich jak Farmville czy CityVille. Powstaje coraz więcej aplikacji, które chcą skorzystać z ich sukcesu. Zynga chce z pewnością chronić linię swoich produktów wykorzystujących słowo „ville”.
W styczniu Zynga wysłała dość ostry list do amerykańskiej firmy, która pracowała nad grą Blingville, oskarżając ją o naruszenie praw do „ville” właśnie. W odpowiedzi na list firma pozwała twórców Farmville do sądu. Zynga nie posiada bowiem oficjalnego potwierdzenia swoich praw do słowa „ville” i nie złożyła stosownego wniosku w USA.
Czy Zynga stanie się jedynym dysponentem produkcji wykorzystujących „ville” w nazwie? Trudno obecnie powiedzieć. Jak jednak widać ma podobne ambicje jak twórcy Facebooka, którym często się wydaje, że mają wyłączne prawo do domen ze słowami „face” lub „book”.
[Za: Fusible]
Wpisy promowane
- Ubezpieczenie mieszkania od zalania na UrsynowieNajczęstszym zagrożeniem jest zalanie dobytku na skutek usterki, z winy sąsiada lub zaniedbania zarządcy nieruchomości.
- Farby KABE – produkty nie tylko dla profesjonalistówFarby KABE dla szerokiego grona odbiorców są synonimem jakości oraz innowacyjności.
Wydarzenia
Mobile Trends Conference
04.03.2021 - 05.03.2021
Weź nasz patronat!
31.12.2021
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.