Czy wiesz, że Google Search Console to najważniejsze narzędzie SEO przydatne dla każdego pozycjonera stron internetowych? Jeżeli planujesz samodzielne pozycjonowanie stron, to poznanie możliwości i funkcjonalności tego darmowego oprogramowania jest absolutną koniecznością. W procesie pozycjonowania stron internetowych o sukcesie decyduje odpowiednia strategia, poznanie struktury serwisu, czy dobór odpowiednich słów kluczowych z potencjałem konwertującego ruchu. Google Search Console to narzędzie szczególnie przydatne w optymalizacji stron.
Co to jest Google Search Console?
Google Search Console dawniej Google Webmaster Tools – to bezpłatne narzędzie Google udostępniane dla każdego właściciela strony internetowej. Narzędzie jest kopalnią wiedzy pomocną w procesie optymalizacji strony, które zawiera analitykę wyszukiwania oraz darmową sprawdzarkę 999 słów kluczowych.
Jeżeli poszukujesz narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych long tail z długiego ogona, to w GSC znajdziesz gotowe frazy rankujące na wybranym adresie URL. To zaledwie kilka przykładowych możliwości funkcjonalnych narzędzia Google Search Console.
Kary od Google
Przygotowując analizę strony, audyt SEO w pierwszej kolejności należy dowiedzieć się, czy strona nie otrzymała kary ręcznej od Google. Kara nałożona na stronę internetową obniża widoczność wybranych sekcji strony lub całej witryny.
W niektórych przypadkach filtr od Google może otrzymać serwis, który został zaatakowany przez hakerów i zagraża bezpieczeństwu użytkowników odwiedzających zainfekowaną stronę. Wszystkie powiadomienia o ewentualnych karach odnajdziesz w narzędziu Google Search Console.
Filtr od Google nałożony na stronę całkowicie zmienia strategię pozycjonowania strony. W pierwszej kolejności należy zdjąć filtr, a dopiero po usunięciu kary przejść do szeroko rozumianego SEO.
Instalacja Google Search Console
Zobacz wideo poradnik.
Więcej informacji o narzędziu znajdziesz na stronie: https://projektmarketing.pl
Analityka wyszukiwania
Analityka wyszukiwania w Google Search Console to najważniejszy moduł przydatny w optymalizacji stron internetowych, poszukiwaniu słów kluczowych long tail oraz pomocny w analizie widoczności strony.
Znajdziesz tutaj 5 głównych parametrów opisujących widoczność strony:
- Kliknięcia, wejścia z wyników organicznych
- Wyświetlenia snippetu w wyszukiwarce Google
- CTR, klikalność snippetu
- Średnia pozycja wszystkich słów kluczowych ( max. 999 fraz )
- Ilość zapytań, liczba fraz kluczowych rankujacych w serwisie
Optymalizacja stron to proces, który nigdy się nie kończy. Należy ciągle analizować stronę internetową i poszukiwać nowych słów do pozycjonowania. Dokładna analityka strony pozwoli Ci samodzielnie budować konwertujący ruch na stronie. Warunkiem jest szczegółowe poznanie narzędzia Google Search Console. Na stronie Agencji Projekt Marketing opublikowano ciekawy wideo poradnik Google Search Console, który omawia pełną funkcjonalność narzędzia.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.