W czasach pandemii prowadzenie tradycyjnego biznesu staje się w wielu przypadkach niemożliwe. Na szczęście można rozwinąć internetowy kanał sprzedaży. Warto go mieć również, gdy nie zagraża nam żadna epidemia.
Wiele firm upada, ponieważ nie może prowadzić normalnej działalności w czasie epidemii koronawirusa. Dotyczy to nie tylko usługodawców, ale i sklepów działających dotąd głównie w galeriach handlowych. Trudne czasy wymagają odważnych decyzji. Warto zatem ją podjąć i uruchomić własny sklep online, przenosząc sprzedaż do internetu. Taki kanał sprzedaży może generować duże obroty także wtedy, gdy epidemia dawno już się skończy.
Dlaczego warto sprzedawać przez internet?
Przedsiębiorcy stawiający dotąd na tradycyjne kanały sprzedaży w formie sklepów stacjonarnych prędzej czy później będą musieli uruchomić własne e-sklepy. Trend zakupów online jest bowiem coraz silniejszy i nic nie wskazuje na to, żeby miał zniknąć w najbliższych latach. Wręcz przeciwnie. Z badania przeprowadzonego przez firmę Gemius wynika, że 60% polskich internautów, a jest ich już prawie 28 mln, robi regularnie zakupy w sklepach internetowych. 74% z nich kupuje, korzystając z laptopów, a 61% używa do tego także smartfonów. Czy jesteś gotowy stracić te osoby, dlatego że nie sprzedajesz online? Nie warto ryzykować, tym bardziej że takich konsumentów będzie coraz więcej.
Jakie narzędzia są potrzebne?
Uruchomienie własnego sklepu nie jest wcale trudne. Będziemy potrzebowali do tego przede wszystkim adresu, pod którym znajdą nas klienci. Chodzi tutaj o domenę. To musi być nazwa łatwa do zapamiętania. To jednak nie wszystko. Wirtualny sklep trzeba będzie gdzieś umieścić, czyli potrzebny będzie serwer. Na początek może wystarczyć hosting współdzielony, chociaż tak naprawdę najlepiej postawić od razu na serwer VPS. Konieczne będzie jeszcze oprogramowanie, dzięki któremu będzie działał nasz sklep. Możemy zamówić wykonanie takiego sklepu u programisty, ale taniej będzie skorzystanie z popularnego CMS-u (np. WordPress). Na tym jednak nie można poprzestać.
Nie zapomnij o certyfikacie SSL!
Uruchamiając sklep, należy zadbać o bezpieczeństwo naszych klientów. To oznacza, że trzeba koniecznie zaopatrzyć się w certyfikat SSL. Taki certyfikat oferują renomowani dostawcy usług internetowych (np. Domeny.pl). Jaka korzyść płynie z SSL? To sposób szyfrowania komunikacji pomiędzy przeglądarką użytkownika naszego sklepu a naszym serwerem. Takie szyfrowanie zabezpiecza przesyłane dane (np. na temat płatności). Dzięki certyfikatowi SSL można wypełnić od razu obowiązek wynikający z RODO, które każe podmiotowi przetwarzającemu szyfrować dane klientów. Warto dodać, że często certyfikat SSL oraz wcześniej wymienione narzędzia można nabyć w pakiecie. Takie rozwiązanie oferują najlepsi dostawcy.
Własny sklep internetowy to dziś już nie ekstrawagancja, ale konieczność. Uruchamiając internetowy kanał sprzedaży, nie tylko podążamy za silnym trendem we współczesnym handlu, ale i jesteśmy przygotowani na różne dramatyczne sytuacje (np. wystąpienie epidemii).
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.