Wygląd opakowań często ma bardzo duże znaczenie dla klientów. Odpowiedni design wyróżnia towary danej marki spośród produktów konkurencji i może zachęcić konsumentów do ich zakupu. Warto więc zadbać zatem o atrakcyjną oraz oryginalną prezentację sprzedawanych produktów.

Wygląd opakowań oczami klientów
Potrzeby klientów cały czas się zmieniają i stają się coraz większe. Aby im sprostać, producenci towarów muszą na bieżąco dostosowywać się do ich oczekiwań. Nie wystarczy już sama wysoka jakość dostarczanych przez nich produktów – muszą one również prezentować się we właściwy sposób. Ważne więc, aby miały odpowiednie opakowania. Powinny być one jak najatrakcyjniejsze. Oprócz oryginalnego kształtu i ładnych kolorów dobrym sposobem na ich ozdobienie jest wykorzystanie etykiet samoprzylepnych lub termokurczliwych, jakie oferuje m.in. firma Unilogo.
Odpowiednio zaprojektowane opakowania to ważny element marketingu. To właśnie one mają potencjał przyciągnięcia uwagi konsumentów. Klienci często kupują bowiem oczami, zwłaszcza jeśli chodzi o towary, z którymi wcześniej nie mieli styczności. Gdy widzą ładnie prezentujący się produkt, istnieje większe prawdopodobieństwo, że zdecydują się na jego zakup. Warto przy tym pamiętać, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz, a wpływ na nie ma w przeważającej mierze właśnie opakowanie. Nawet bardzo dobry jakościowo produkt zapakowany w mało oryginalny sposób nie zdobędzie uznania konsumentów.
Co ważne, atrakcyjne wizualnie opakowanie to w zasadzie jedyny kanał marketingowy, który ma szansę dotrzeć do wszystkich odbiorców. Jeśli więc będzie dobrze zaprojektowane, na pewno wyróżni się spośród oferty konkurencji, a przez to nie tylko spodoba się konsumentom, lecz także utkwi w ich pamięci. Dzięki temu o wiele chętniej sięgną oni po dany produkt również podczas kolejnych zakupów.
Na co zwrócić uwagę, projektując opakowania?
Aby opakowanie zwróciło uwagę klientów, musi zostać odpowiednio zaprojektowane. Pod tym względem warto pamiętać o kilku elementach. Liczy się m.in. materiał. Przykładowo, o ile plastikowa butelka jest bardziej odporna na zniszczenia, o tyle wielu konsumentów chętniej sięgnie po jej szklany odpowiednik, który wygląda bardziej estetycznie. Wybierając opakowanie produktu, warto więc zastanowić się, jakie wartości bardziej ceni jego grupa docelowa.
Ważnym elementem designu jest kształt i forma opakowań. Ponownie, trzeba tu rozważyć, co bardziej może spodobać się konkretnym konsumentom. Część z nich skłania się bowiem do minimalistycznych rozwiązań, które również mogą wyglądać oryginalnie, inni z kolei wolą fantazyjne i nietypowe formy.
W marketingu produktu ogromne znaczenie ma także kolorystyka opakowań. Warto przy tym pamiętać, że barwy mogą mieć wpływ na postrzeganie i emocje konsumentów. Przykładowo, biały kojarzy się ze spokojem i elegancją, natomiast czerwony z silnymi uczuciami. Dobierając kolor opakowania, warto dostosować go do typu sprzedawanego produktu oraz zastanowić się, jaki efekt chce się osiągnąć.
Na koniec trzeba zwrócić uwagę na grafikę na opakowaniu i etykietach. Im bardziej oryginalna i nietuzinkowa, tym większa szansa, że produkt zostanie dostrzeżony przez klientów. Lepiej więc unikać banałów i rozwiązań stosowanych przez konkurencję.
Wpisy promowane
- Oferta agencji kreatywnych. 3 elementy, na które warto zwrócić uwagęMarketing internetowy daje nam niemal nieograniczone możliwości promowania własnych produktów i usług. Warto wykorzystać je rozsądnie, zaczynając od podstaw, czyli ...
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Dochodowa, ale czasochłonna – jak wygląda praca twórcy kursów internetowych?Według danych Skill Scouter, rynek nauki online od 2000 do 2022 roku wzrósł ponad dziewięciokrotnie. Sprzedaż kursów internetowych staje się ...
- Mastercard przedstawia Shopping Muse – osobistego asystenta zakupów nowej generacjiMastercard wprowadza na rynek Shopping Muse – zaawansowane narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które zrewolucjonizuje sposób, w jaki konsumenci ...
- Rekordowa liczba firm zarejestrowanych w branżach szkoleń, eventów oraz konferencjiW tym roku firmy związane z szeroko rozumianym konsultingiem oraz organizacją wydarzeń przeżywają okres dynamicznego wzrostu. Dun & Bradstreet Poland ...
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.