Czy klienci zwracają uwagę na wygląd opakowań?

Wygląd opakowań często ma bardzo duże znaczenie dla klientów. Odpowiedni design wyróżnia towary danej marki spośród produktów konkurencji i może zachęcić konsumentów do ich zakupu. Warto więc zadbać zatem o atrakcyjną oraz oryginalną prezentację sprzedawanych produktów.

Czy klienci zwracają uwagę na wygląd opakowań? 1

Wygląd opakowań oczami klientów

Potrzeby klientów cały czas się zmieniają i stają się coraz większe. Aby im sprostać, producenci towarów muszą na bieżąco dostosowywać się do ich oczekiwań. Nie wystarczy już sama wysoka jakość dostarczanych przez nich produktów – muszą one również prezentować się we właściwy sposób. Ważne więc, aby miały odpowiednie opakowania. Powinny być one jak najatrakcyjniejsze. Oprócz oryginalnego kształtu i ładnych kolorów dobrym sposobem na ich ozdobienie jest wykorzystanie etykiet samoprzylepnych lub termokurczliwych, jakie oferuje m.in. firma Unilogo.

Odpowiednio zaprojektowane opakowania to ważny element marketingu. To właśnie one mają potencjał przyciągnięcia uwagi konsumentów. Klienci często kupują bowiem oczami, zwłaszcza jeśli chodzi o towary, z którymi wcześniej nie mieli styczności. Gdy widzą ładnie prezentujący się produkt, istnieje większe prawdopodobieństwo, że zdecydują się na jego zakup. Warto przy tym pamiętać, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz, a wpływ na nie ma w przeważającej mierze właśnie opakowanie. Nawet bardzo dobry jakościowo produkt zapakowany w mało oryginalny sposób nie zdobędzie uznania konsumentów.

Co ważne, atrakcyjne wizualnie opakowanie to w zasadzie jedyny kanał marketingowy, który ma szansę dotrzeć do wszystkich odbiorców. Jeśli więc będzie dobrze zaprojektowane, na pewno wyróżni się spośród oferty konkurencji, a przez to nie tylko spodoba się konsumentom, lecz także utkwi w ich pamięci. Dzięki temu o wiele chętniej sięgną oni po dany produkt również podczas kolejnych zakupów.

Na co zwrócić uwagę, projektując opakowania?

Aby opakowanie zwróciło uwagę klientów, musi zostać odpowiednio zaprojektowane. Pod tym względem warto pamiętać o kilku elementach. Liczy się m.in. materiał. Przykładowo, o ile plastikowa butelka jest bardziej odporna na zniszczenia, o tyle wielu konsumentów chętniej sięgnie po jej szklany odpowiednik, który wygląda bardziej estetycznie. Wybierając opakowanie produktu, warto więc zastanowić się, jakie wartości bardziej ceni jego grupa docelowa.

Ważnym elementem designu jest kształt i forma opakowań. Ponownie, trzeba tu rozważyć, co bardziej może spodobać się konkretnym konsumentom. Część z nich skłania się bowiem do minimalistycznych rozwiązań, które również mogą wyglądać oryginalnie, inni z kolei wolą fantazyjne i nietypowe formy.

W marketingu produktu ogromne znaczenie ma także kolorystyka opakowań. Warto przy tym pamiętać, że barwy mogą mieć wpływ na postrzeganie i emocje konsumentów. Przykładowo, biały kojarzy się ze spokojem i elegancją, natomiast czerwony z silnymi uczuciami. Dobierając kolor opakowania, warto dostosować go do typu sprzedawanego produktu oraz zastanowić się, jaki efekt chce się osiągnąć.

Na koniec trzeba zwrócić uwagę na grafikę na opakowaniu i etykietach. Im bardziej oryginalna i nietuzinkowa, tym większa szansa, że produkt zostanie dostrzeżony przez klientów. Lepiej więc unikać banałów i rozwiązań stosowanych przez konkurencję.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top