Wygląd opakowań często ma bardzo duże znaczenie dla klientów. Odpowiedni design wyróżnia towary danej marki spośród produktów konkurencji i może zachęcić konsumentów do ich zakupu. Warto więc zadbać zatem o atrakcyjną oraz oryginalną prezentację sprzedawanych produktów.

Wygląd opakowań oczami klientów
Potrzeby klientów cały czas się zmieniają i stają się coraz większe. Aby im sprostać, producenci towarów muszą na bieżąco dostosowywać się do ich oczekiwań. Nie wystarczy już sama wysoka jakość dostarczanych przez nich produktów – muszą one również prezentować się we właściwy sposób. Ważne więc, aby miały odpowiednie opakowania. Powinny być one jak najatrakcyjniejsze. Oprócz oryginalnego kształtu i ładnych kolorów dobrym sposobem na ich ozdobienie jest wykorzystanie etykiet samoprzylepnych lub termokurczliwych, jakie oferuje m.in. firma Unilogo.
Odpowiednio zaprojektowane opakowania to ważny element marketingu. To właśnie one mają potencjał przyciągnięcia uwagi konsumentów. Klienci często kupują bowiem oczami, zwłaszcza jeśli chodzi o towary, z którymi wcześniej nie mieli styczności. Gdy widzą ładnie prezentujący się produkt, istnieje większe prawdopodobieństwo, że zdecydują się na jego zakup. Warto przy tym pamiętać, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz, a wpływ na nie ma w przeważającej mierze właśnie opakowanie. Nawet bardzo dobry jakościowo produkt zapakowany w mało oryginalny sposób nie zdobędzie uznania konsumentów.
Co ważne, atrakcyjne wizualnie opakowanie to w zasadzie jedyny kanał marketingowy, który ma szansę dotrzeć do wszystkich odbiorców. Jeśli więc będzie dobrze zaprojektowane, na pewno wyróżni się spośród oferty konkurencji, a przez to nie tylko spodoba się konsumentom, lecz także utkwi w ich pamięci. Dzięki temu o wiele chętniej sięgną oni po dany produkt również podczas kolejnych zakupów.
Na co zwrócić uwagę, projektując opakowania?
Aby opakowanie zwróciło uwagę klientów, musi zostać odpowiednio zaprojektowane. Pod tym względem warto pamiętać o kilku elementach. Liczy się m.in. materiał. Przykładowo, o ile plastikowa butelka jest bardziej odporna na zniszczenia, o tyle wielu konsumentów chętniej sięgnie po jej szklany odpowiednik, który wygląda bardziej estetycznie. Wybierając opakowanie produktu, warto więc zastanowić się, jakie wartości bardziej ceni jego grupa docelowa.
Ważnym elementem designu jest kształt i forma opakowań. Ponownie, trzeba tu rozważyć, co bardziej może spodobać się konkretnym konsumentom. Część z nich skłania się bowiem do minimalistycznych rozwiązań, które również mogą wyglądać oryginalnie, inni z kolei wolą fantazyjne i nietypowe formy.
W marketingu produktu ogromne znaczenie ma także kolorystyka opakowań. Warto przy tym pamiętać, że barwy mogą mieć wpływ na postrzeganie i emocje konsumentów. Przykładowo, biały kojarzy się ze spokojem i elegancją, natomiast czerwony z silnymi uczuciami. Dobierając kolor opakowania, warto dostosować go do typu sprzedawanego produktu oraz zastanowić się, jaki efekt chce się osiągnąć.
Na koniec trzeba zwrócić uwagę na grafikę na opakowaniu i etykietach. Im bardziej oryginalna i nietuzinkowa, tym większa szansa, że produkt zostanie dostrzeżony przez klientów. Lepiej więc unikać banałów i rozwiązań stosowanych przez konkurencję.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.